כנס היסוד בבית הגר"ש אוירבך

'הפלג הירושלמי' ממשיך להתנתק: ייסדו רשת גנים חדשה

בבית מנהיג 'הפלג הירושלמי' נערך מעמד יסוד רשת גנים חדשה, שלטענת אנשי 'הפלג' לא תהנה מתקציבי המדינה. הרב אוירבך: "דברים שהיו פשוטים לילד בן תשע, לא מובנים לבני תשעים" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי', בשכונת שערי חסד בירושלים, נערך אמש (רביעי) כנס יסוד לרשת גנים ארצית שלדברי אנשי הפלג אינה תלויה במימון המדינה, מתוך מטרה להתנתק מהשלטונות.

הגנים יחלו את רישומם בפעימה ראשונה בערים ירושלים, בני ברק ומודיעין עילית, כשבתכנית, המשך התרחבות אל ערים נוספות.

בכינוס היסוד שהתקיים תחת הכותרת - 'מעמד היסוד, הקמת רשת גני ילדים בעצמאות חינוכית על טהרת הקודש", השתתפו שורה של רבנים וראשי ישיבות המשתייכים לפלג הירושלמי - ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש, הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה, הגר"י זלושינסקי, ראש ישיבת בית מאיר הגר"צ רוטברג, ראש ישיבת גרודנא הגר"מ שמידע, משגיח ישיבת כנסת יצחק חדרה הגר"ט נוביק, משגיח ישיבת קול תורה הגרב"צ בורדיאנסקי, גאב"ד מסורת הגר"צ פרידמן, רבה של שכונת בין וגן הגר"ע אוירבך, ר"י בית דוד הגר"צ שינקר, ר"י חכמת שלמה ב"ב הגר"ב בירנבוים, הגר"א מיטלמן, ומשגיח ישיבת דעת אליהו הגרא"י אונא.

את המעמד פתח הגר"ש אוירבך שנשא דברים על הקרירות שמשתלטת, לטענתו, בשיטתיות על מערכות החינוך בכל הגילאים וגם בגני הילדים, שם על פי הנחיות גורמי החינוך הרשמיים משמיטים דברים בסיסיים בחינוך היהודי השורשי.

"ישנם אנשים שנכנסים מזה לקפאון ומשלימים עם המצב וישנם אף כאלה שזה הופך אצלם גם ללכתחילה, אבל לא צריכים להיבהל, כי תמיד חובינו להתגבר ולפעול כדי שהחינוך הטהור יחזור לתלם וכפי שראינו וקיבלנו מדור לדור", אמר.

לדברי הרב אוירבך: "המצב כל כך התדרדר בענייני החינוך והיהדות, עד שאני רואה היום כי דברים שהיו פשוטים פעם לילד בן תשע, אני רואה שלא מובנים היום אצל בני תשעים".

בסיום דבריו, בירך וחיזק את ידי חיים רוחמקין חבר מועצת עיריית בני ברק מטעם 'בני תורה' ואת יהודה רבי מנהל בית הספר בית יעקב החדש בירושלים, שנטלו על שכמם את עול הניהול של רשת הגנים החדשה.

אחריו נשאו דברים הגר"צ פרידמן שאמר בדבריו כי מספיק שרואים כמה השקעה ומאמצים מכוונים אל הפעוטות מצידם של גורמי החינוך החילוניים בהטמעת מסרים כפרניים ואנטי תורניים, בכדי להבין כמה חשוב לעמוד בפרץ ולהתגונן מהם על ידי הקמת מסגרות ללא דריסת רגל מצידם של גורמי החינוך הממשלתיים,

משגיח ישיבת חדרה הגר"ט נוביק הסביר כי קיימת היום חולשה גדולה באמונה בכלל ישראל והיא זו משפיעה על החילוניים שמבקשים כעת להשפיע גם על תינוקות של בית רבן שלנו את חוסר האמונה והכפירה בבורא עולם. אחריהם נשא דברים ראש ישיבת בית מאיר הגר"צ רוטברג שעמד על כך שתיקון הפרצות בחינוך הדור הצעיר היא חובת השעה ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר