מפתיע: 6 מאכלים שאחראים לעייפות שהשתלטה עליכם

הצלחתם לישון 8 שעות רצופות הלילה, שתיתם קפה טוב על הבוקר או יצאתם לריצה מלאת אדרנלין - אז למה אתם כל כך עייפים? ובכן, יתכן שהאשמים בצלחת שלכם - ולא ידעתם (בריאות)

חומוס, מאכל ערמומי שכמותך! (צילום: shutterstock)

חומוס

כן, גם אותנו הוא תפס בהפתעה, אך מסתבר שחומוס עשיר בחומצת האמינו (החיונית!) טריפטופן ובפחמימות - שילוב שגורם לארוחה "לעלות" ישר למוח ולגרום לו להירגע ולרצות לישון.

אוקיי, זה לא אומר שאלא כדאי לכם לנגב חומוס באמצע היום, רק היזהרו עם הכמויות (אלא אם כן אתם מתכננים שלאף שטונדה ארוכה).

דייסת קוואקר

שיבולת שועל מבושלת בחלב היא ארוחת בוקר שנחשבת קלאסית במקומות רבים בעולם, ובישראל - בעיקר בחורף, אך למעשה היא מעוררת את הגוף לייצר מלטונין (הורמון השינה) הודות לעובדה שהיא עשירה בוויטמין B6.

מה עושים? מצרפים לה שומנים בריאים וחלבונים כדי לאזן את ההשפעות שלה.

בננות

הן מכילות המון אשלגן, אבל גם רמות גבוהות של מגנזיום, מינרל שגורם לשרירים ולמערכת העצבים להירגע - תופעת לוואי נהדרת בשעה 8 בערב, אבל ב-8 בבוקר? לא בדיוק.

אגוזים

בעיקר שקדים, קשיו וגרעיני דלעת אשר עשירים במגנזיום, בדומה לבננות. אם כמות האגוזים שצרכתם סבירה, ההשפעה לא תהיה חזקה, אך אם אתם מנשנשים מהם ערימות, הגוף מתמכר לתחושת הרוגע וגורם לכם לאכול מהם עוד ועוד ("ביצה ותרנגולת").

כל דבר חלבי

חלב מכיל סידן וטריפטופן, והסידן מקדם ספיגה מהירה יותר של הטריפטופן ובסעיף "חומוס" הסברנו ארוכות למה זה יכול להוביל.

בייגלה

מנשנשים בייגלה כדי להשתיק את הרעב ולהגביר אנרגיות? מצטערים, אבל התוצאה תהיה הפוכה. הבייגלה עשוי פחמימות מזוקקות (כמו כל דבר מקמח לבן, בעצם), מה שמגביה במהירות את רמות הסוכר בדם ומנחית אותן למטה באותה מהירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר