קופת "חסדי שלום"

הגר"ש אוירבך על ועד הצדקה של 'הפלג': "אנחנו לא יכולים לסמוך על אחרים"

הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי', מסביר לראשונה, בכינוס שהתקיים בביתו, את הצורך של קהלו בהקמת 'ועד צדקה', נפרד מאלו הקיימים כבר שנים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס רסני הקופה (צילום: באדיבות המצלם)

רבני קופת הצדקה ׳חסדי שלום׳ על שם מרן הגרי״ש אלישיב, התכנסו לראשונה במעונו של הגאון רבי שמואל אוירבך בירושלים.

קופת חסדי שלום שבראשה עומד הגר"צ פרידמן גאב"ד מסורת ובנשיאות הגר״ש אוירבך, הוקמה לפני כשנתיים ויותר כהמשך להקמת גופים נפרדים ממוסדות 'דגל התורה', ותומכת בנזקקים מ'הפלג הירושלמי'.

בכינוס מיוחד וראשון מסוגו שהתקיים במעונו של הגר״ש אוירבך השתתפו כל רבני הקופה ורבנים נוספים התומכים בה: הגאון רבי יעקב מאיר שכטר מרבני ברסלב, הרב משה אלישיב, הגר״ש מרקוביץ ר״י פוניבז, הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', הגרב״ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה, הרב משה שמידע ראש ישיבת גרודנא, הרב שוורצמן ר״י ליקווד, הגר״א דינר רב 'קהל עדת ישראל', הרב דוד מינצר מראשי ישיבת ישיבת 'כנסת יצחק חדרה', הרב אהרן מיטלמן רב שכונת חפציבה והרב צבי שינקר.

הגר״ש אוירבך פתח את הכינוס, ובדבריו אמר כי מצוות הצדקה היא אחת מעמודי העולם - גמילות חסדים, וכשתורמים לצדקה מעמידים את העולם. עוד הוא אמר, כי הציבור הנמנה על קופת חסדי שלום לא יכול לסמוך על אחרים, וזוהי הקופה שלהם.

אחריו נשא דברים הרב פרידמן שהרחיב על הצורך בקופה שמסייעת לכל אותם משפחות שנלחמות נגד גזירת הגיוס ואין מי שיתמוך בהם כלכלית.

הגר״ש מרקוביץ אמר בנאומו, כי הרמב״ם אומר שלא שמענו על קהל בישראל שאין לו קופה של צדקה, אך ניתן לומר ולהוסיף כי זה מה שמגדיר והופך ציבור לקהל. כי מנהיג יש, כלי ביטוי חזק (עיתון) יש, אבל לא זה מה שהופך ציבור לקהל. קופת צדקה של ציבור זה מה שמגדיר אותו כקהל.

אחריו נשאו דברים הגר״א דויטש והגרב״ש דויטש שהרחיבו על מעלת הצדקה ועל ישרותה של קופת חסדי שלום שמסייעת לכולם.​

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר