האשמה חריפה

רביץ: "היעד של תוקפי גפני - פגיעה במרן הרב שטיינמן"

יצחק רביץ, מ"מ ראש עיריית ביתר עילית, מתייחס בשיחה רווית רגשות להתנכלות לח"כ גפני ומאשים בחריפות: "הם לא מצליחים לפגוע במרן הרב שטיינמן אז הם פוגעים בשליחים שלו" (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק רביץ לצד אביו זצ"ל וח"כ משה גפני (באדיבות המצלם)

בעקבות ההתנכלות המכוונת ליו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, מתייחס יצחק רביץ מ"מ ראש עיריית ביתר עילית, בשיחה רווית רגשות, לוונדליזם בביתו של גפני, מי שהיה שותפו של אביו למפלגה.

מי שסבל לא מעט ממתקפות בשעתו כמו חרמות תקשורתיות והתעלמויות ציבוריות היה ח"כ לשעבר הרב אברהם רביץ ז"ל, שלוחם של גדולי ישראל ומראשי תנועת 'דגל התורה'. בציניות האופיינית לו היה תמיד מבטל רביץ את ההתעלמות המכוונת מפעילותו מעל גבי העיתון 'יתד נאמן' והתייחס לכך בכאב מהול בסרקסזם מושחז.

עוד בנושא:

בשיחה עם "כיכר השבת", מצהיר יצחק רביץ כי "היעד שלהם (של התוקפים. י"כ) זה מרן הרב שטיינמן. הם רוצים לפגוע בו ולנסות לקעקע את המושג של מנהיג הדור. הם לא מצליחים לפגוע במרן שליט"א אז הם פוגעים בשליחים שלו".

"הרב גפני ממשיך בדרכו של אבי זצ"ל להיות המגן האנושי, לקלוט את חיצי האלימות של רודפי גדולי הדור, כך הם נהגו בעבר באבי זצ"ל וכך הם ממשיכים היום", אומר רביץ. "עולם התורה סולד מכך וימשיך לצעוד לאורם של מועצת גדולי התורה בראשות מרן הרב שטיינמן שליט"א".

רביץ מוסיף ומזכיר כי "אותם אלו שזועקים היום מרה על סתימת פיות והזכות להביע דעה, משך שנים מחקו את השם אברהם רביץ מהעיתון יתד נאמן, יען כי מעשיו שהוכוונו ע"י גדולי ישראל לא התאימו לאג'נדה שלהם".

מקלב וגפני: "אלו קיצוניים, אנשים שסטו מהדרך"

רביץ מספר מההיסטוריה האישית שלו וחושף: "כל שנה בערב חודש אייר אני עושה מעמד פתיחת זמן לכלל בני התורה בעיר ביתר. כל שנה הגיע גדול בישראל אחר. שנה אחת 'העזתי' להזמין את מרן הגר"נ קרליץ שליט"א, ולאחר מכן שלחתי ידיעה ליתד. מחקו את רוב הידיעה, והסירו את תמונתו של הגר"נ, ולשאלתי על מה ולמה, נמסר לי: 'בעיתון לא מכניסים תמונות בולטות של ר' ניסים'. זה נאמר אז ע"י אלו שזועקים היום את זעקת הקוזק הנגזל שכביכול סותמים להם פיות".

דוגמא נוספת מביא רביץ: "פעם אחרת עשיתי הכנסת ספר תורה והלכתי כנהוג לגדולי ישראל יחד עם התורם שיכתבו אות. 'העזתי' ללכת גם למרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שלחתי ידיעה ל'יתד', הם הכניסו את מרן הגראי"ל וכן הגר"ח וכן את הגר"ש אוירבך, יד נעלמה מחקה את ר' גרשון. לאחר מכן נמסר לי שאני תמים שבכלל חלמתי שהם יכינסו את השם שלו".

רביץ טוען כי גם את ראש ישיבת חברון הגרש"ז ברוידא זצ"ל הם החרימו, לדבריו, "רק משום שהוא 'העז' להשתתף בשמחה משפחתית של מרן הרב עובדיה זצ"ל בתקופה שש"ס נכנסה לממשלת רבין".

יצחק רביץ עם ח"כ משה גפני. ארכיון

"שלחתי ליתד נאמן שיחה שהוא אמר בישיבה", מספר רביץ, "היה אז מדור קבוע שכל שבוע היה שיחה של ראש ישיבה אחר, ואדם מסויים שהיה בזמנו מהשולטים, פער פיו בגסות ובחוצפה נגד מרן ראש ישיבה הגרש"ז ברוידא, הוא אמר לי: 'לרב ברוידא יש בעיות בהשקפה', עפרא לפומיהו ה' ירחם".

רביץ מסייג ומדגיש: "אני מכיר הרבה מהם אישית ויש שם באמת אברכים יראי ה', ובמאה אחוז ניתן לקבוע שזה כמה חוליגנים מובילים ציבור שלם ותמים שלא מבין שמשחקים איתו משחקי אגו וכוח. שום דבר לא השקפה, הכל אגו ושליטה, במסווה של קנאות מזוייפת. הם מדברים על סתימת פיות??? זה כמו שצפון קוריאה תטיף לזכויות אדם".

כפי שדווח הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת", כאשר ניסה גפני כבכל יום לצאת לתפילת שחרית הוא הופתע לגלות כי דלת הבית אינה נפתחת וכי אלמונים הדביקו אותה עם דבק מגע. כוחות משטרה הגיעו בבהילות למקום והחלו בחקירה מהירה תוך חיפוש אחר עדויות וטביעת אצבעות על מנת לאתר את העבריינים.

גפני בביתו לאחר ההתנכלות, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

"בסוף גם זה הגיע, הדביקו לי את הדלת של הבית", אמר גפני בשיחה עם "כיכר השבת". אתה מרגיש מאוים? שרלנו, וגפני השיב בחיוך: "אני נראה לך ככה? הכי גרוע שאיחרתי לתפילה".

בשיחה עם חוקרי המשטרה, אמר ח"כ גפני כי "אני מנסה לקחת הכל בפרופורציות, אין ספק שזו עליית מדרגה, זה מציק ומשבש את שיגרת החיים. כל זמן שזה צעקות וקללות זה לא מפריע אבל אני לא רוצה אבטחה צמודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר