ביוזמת השר ליברמן

יוקל הליך ההתאזרחות של גויים - ניני יהודים

צה"ל שינה את מדיניות גיוס העולים הללו, בעקבות פנייתו של השר הממונה עליו, שר הביטחון אביגדור ליברמן שמפלגתו 'ישראל ביתנו' מייצגת את ציבור העולים מחבר המדינות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שר הביטחון ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בצה"ל הוחלט כי צאצאי יהודים מדור רביעי יוכלו להתגייס לשירות צבאי בלי להמתין לאישור אזרחותם, על אף שהם לא זכאים לאזרחות באופן אוטומטי על פי חוק השבות.

מעמדם החוקי של אותם צעירים, נינים ליהודים, הם במשך 5 שנים כשל זרים הנמצאים בתהליך לקראת קבלת אזרחות בישראל: "תושבים ארעיים" (בעלי אשרות א'5). לאחר חמש השנים מאשר בדרך כלל משרד הפנים את אזרחותם.

לפי הפרסום ב'ישראל היום', הוחלט לאחרונה בצה"ל, בעקבות פניות של צעירים ניני יהודים בגילים הרלוונטיים להליכי הגיוס, לאפשר להם להתגייס לצבא בגילים הרלוונטיים, בלי להמתין חמש שנים לאישור אזרחותם.

החלק המשמעותי יותר הוא שבעקבות גיוסם לצבא, צפוי הליך ההתאזרחות של הצעירים הללו להתקצר, שכן לאחר כשנה וחצי של שירות צבאי יכולים אותם צעירים להגיש בקשה למשרד הפנים ולקבל אזרחות, והם לא צריכים עוד להמתין חמש שנים. בשבוע וחצי האחרונים אישר צה"ל לעשרה ניני יהודים להתחיל בהליכי גיוס לצבא, ובימים אלה נבחנות בקשות נוספות.

קצין בכיר בצבא אומר ל'ישראל היום': "יש פה הזדמנות לאפשר לתושבים ארעיים שרוצים את זה להתגייס לצבא. הרעיון הוא לתת הזדמנות שווה למי שבסוף הופך לאזרח. החבר'ה האלה יהיו ככל הנראה אזרחים בסופו של דבר, ועיתוי הגיוס עם בני גילם הוא קריטי".

יודגש, כי צה"ל שינה את מדיניותו המדוברת, בעקבות פנייתו של השר הממונה עליו, שר הביטחון אביגדור ליברמן שמפלגתו 'ישראל ביתנו' מייצגת את ציבור העולים מחבר המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר