מחאה חריפה

דרעי: "עבודות הרכבת בשבת - חמור ביותר"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הביע בישיבת הסיעה מחאה חריפה נגד עבודות הרכבת בשבת - "דבר חמור ביותר", ומינה את בן צור ומלכיאלי לבדוק את הנושא ולהגיש ממצאים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי בישיבת הסיעה, היום (צילום: כיכר השבת)

"אנחנו מביעים את מחאתנו בצורה חריפה נגד עבודות הרכבת בנתיבי איילון בשבת", כך התבטא בצהריים (שני) יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בישיבת הסיעה בעקבות הסערה סביב חילולי השבת של רכבת ישראל.

במהלך ישיבת הסיעה, אמר השר דרעי כי "לצערי הרב, אני מבין שיום השבת הפך ליום התחזוקה והעבודות של הרכבת. זהו דבר חמור ביותר. אנחנו מביעים את מחאתנו בצורה חריפה נגד עבודות הרכבת בנתיבי איילון בשבת".

דרעי הוסיף ואמר כי "כמו כן, אני מטיל על חברי הכנסת יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי ללמוד היטב את הנושא, להביא את הנתונים על היקפי חילולי השבת החדשים שנעשים כעת, ולעקוב מקרוב אחר הנעשה.

"במידה ויוצגו לי נתונים של חילולי שבת חדשים, אביא את הדברים לראש הממשלה במסגרת ראשי מפלגות. השבת במדינת ישראל חייבת להישמר".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", משרד התחבורה ביצע בשבת האחרונה עבודות תשתית בנתיבי איילון, תוך חילול שבת בפרהסיה, על אף שמדובר בעבודות שניתן לדחותן לימי החול מאחר ואין לגביהן כל טיעון של פיקוח נפש.

מדובר בעבודות תשתית בכביש 20 בכיוון דרום, בקטע שבין מחלף רוקח למחלף ארלוזורוב, שנערכו מליל שבת בשעה 23:00 ועד למחרת בשעה 16:00.

שר הבריאות יעקב ליצמן, פנה אל השר כץ והעמידו על חומרת הדבר. הוא הפציר בו להתערב כדי למנוע את חילול השבת המתוכנן: "מדובר בעבודות שאין בהן צורך דחוף ואין כל קשר בינן לפיקוח נפש. מדובר בחילול שבת חמור שיש לעשות הכל כדי למנוע זאת", אמר. הוא הוסיף כי העבודות הללו מנוגדות לסיכום שנעשה בין ראשי המפלגות החרדיות לבין שר התחבורה, בתיאום ראש הממשלה, אך לפני תקופה קצרה וביקש לשנות את תאריך ביצוע העבודות.

גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, התריע כבר בשבוע שעבר על חילול השבת העתידי, זאת ללא כל בסיס וללא כל סיבה, ופנה לשר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) בכדי שעצור את העבודות המתוכננות, שאין בהן כל פיקוח נפש - הגורמות פגיעה נוספת בחומת השבת.

אלא שמחאות אלו, שהועברו טרם השבת, לא הועילו - וביהדות התורה כועסים: שר הבריאות ליצמן מחה בפני שר התחבורה בישיבת הממשלה אתמול על ביצוע עבודות התשתית בעיצומה של שבת קודש ואמר כי מדובר במעשה חמור שיש בו פגיעה בצביון היהודי של המדינה ופגיעה מכוונת בסטטוס קוו, הנהוג במשך השנים.

לדבריו, "הבהרנו שעבודות אלו שאינן מחויבות להתבצע בשבת, מהוות הרס השבת בפרהסיה ובידי הממשלה. לא נוכל להשלים עם מציאות כזאת ועל שר התחבורה למלא אחר הסיכום שנערך בעניין עם ראשי המפלגות החרדיות".

גפני אמר אתמול, כי על אף טענת שר העבודה שהעובדים אינם יהודים וכי צומצמו העבודות, זו פגיעה בשבת ויש לעשות הכל על מנת להפסיק את התופעה המבישה הזו.

ח"כ אורי מקלב אמר: "אנחנו מתריעים ומלינים לא רק על עצם העבודות בשבת, אלא, לא פחות, על המדיניות בביצוע עבודות בשבתות. העבודות הללו הן אינן תוצאה של צורך, אלא, של מדיניות שמציבה את השבת במקום משני מבחינת סדר העדיפות, כאשר גזירת סרטים ותאריכי סיום העבודות, מקבלים חשיבות לפני הערך העליון של קדושת השבת. זוהי נקודה כאובה שאי אפשר לעבור על כך לסדר היום, כאשר משרד ממשלתי רומס לעיני כל, שבת אחר שבת, את קדושת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר