הדהימה את הרשת

האישה שניצחה את הסרטן בעזרת תבלין כורכום

דיאנקה פרגוסון, אישה בת 67 מבריטניה שהתמודדה במשך חמש שנים עם מחלת הסרטן ועברה שלושה סבבים של טיפולי כימותרפיה במקביל לניסיונות להשתלת תאי גזע שנכשלו, הצליחה להפחית משמעותית את התאי הסרטן בגופה בעזרת כורכום (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
כורכום (צילום: שאטרסטוק)

הכורכומין, החומר הפעיל ביותר בתבלין הכורכום (זה שלכמעט לכולנו יש בבית), נקשר כבר בעבר כמסייע למגוון בעיות, בהן מחלות לב, זיהומים, דיכאון ודמנציה. בדיקה אמריקנית אף העלתה ממצאים ראשוניים כי הכורכומין עשוי לסייע לבריאות העור. אבל הסיפור הבא שהציף בשבוע האחרון את הרשת, הוא ללא ספק מדהים.

דיאנקה פרגוסון, אישה בת 67 מבריטניה שהתמודדה במשך חמש שנים עם מחלת הסרטן ועברה שלושה סבבים של טיפולי כימותרפיה במקביל לניסיונות להשתלת תאי גזע שנכשלו, הצליחה להפחית משמעותית את תאי הסרטן בגופה באמצעות החומר הפעיל של הכורכום.

דיאנקה סיפרה בכתבה שפורסמה באתר ה"דיילי מייל" כי הייתה מיואשת וכמעט נכנעה למחלה: "השתמשתי בכל מיני תרופות חזקות, תופעות הלוואי היו קשות. התחלתי לאבד את הזיכרון שלי. כל מה שניסיתי נכשל".

5 שנים אחרי שהחלה להתמודד עם המחלה הקשה וכמעט הרימה ידיים, דיאנקה ניסתה משהו אחר ופחות יקר מטיפולים כימותרפים: כורכומין. איך היא הגיעה לזה? היא מצאה בפורומים שונים באינטרנט הסברים על אופן הטיפול באמצעות כורכומין, הגיעה למסקנה שאין לה יותר מדי מה להפסיד והלכה על זה.

דיאנקה. ניצלה מסרטן בזכות הכורכום (מתוך דיילי מייל)

התוצאה - הדהימה את הרופאים שטיפלו בה. פרופ' ג'ימי קייבינג', מומחה למחלות דם מלונדון, אמר כי "כשמסתכלים על הבדיקות של דיאנקה, אין שום הסבר אחר למעט התגובה לכורכומין". דיאנקה אמרה כי הרפואה אמנם לא יכולה להמליץ על כורכומין כתרופה של ממש, "זו בעיה", אולם לדבריה, היא בטוחה שהטיפול בתבלין יכול לעזור לאנשים שאיבדו תקווה בטיפולים השגרתיים.

גם לאחר שהחלימה מהמחלה הקשה והפחיתה משמעותית את התאים הסרטניים בגופה, ממשיכה דיאנקה ליטול בכל יום 8 מ"ג כורכומין - (שווה בערך ל-2 כפות כורכום), זאת בכדי למנוע את חזרתה של המחלה.

סיפורה של דיאנקה עורר התרחשות ברשת, והכתבה על המקרה המדהים שלה שותפה עשרות אלפי פעמים ברשתות החברתיות. עם זאת, בקהילה הרפואית חלוקים סביב המקרה. לצד ג'ולי ראיין, מומחית אמריקנית לסרטן שאמרה כי הכורכומין יעיל לטיפול ברקמות אולי אף יותר מתרופות כימיות, היו גם רופאים שחשבו אחרת.

מגי לאי, מומחית נוספת לסרטן, אמרה כי מדובר ב"נס חד פעמי" שאירע לדיאנקה, וכי לא בהכרח שהוא יכול לסייע לכל החולים שסובלים מהמחלה. לדבריה, יש לבחון לעומק את השפעותיו של התבלין על החולים לפני המלצה לעשות בו שימוש.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר