כיסוני קרעפלאך מסורתיים לסעודת חג הפורים

לכל עדה יהודית יש מאכל כיסנים מסורתי לפורים. שלומית רובין מגישה לכם מתכון מנצח לקרעפלאך, וסיפור

שלומית רובין | כיכר השבת |
מרכיבים(15 מנות):
  • לבצק:
  • 2 כוסות קמח
  • 1/2 כפית מלח
  • 2 חלמונים
  • כ-1/2 כוס מים
  • למלית:
  • 8 כבדי עוף צלויים
  • 1 בצל
  • 2 כפות שמן
  • 1 ביצה
  • מלח לפי הטעם
  • קורט פלפל

אופן ההכנה:

לפני המתכון, אני חייבת לספר לכם סיפור מדהים ששמעתי. הוא אמנם מלמד בעיקר על זוגיות, אבל הוא גם קשור בקרעפלאך, אז יש לי תירוץ טוב להכניס את זה יחד עם המתכון.

הדבר קרה בפורים לפני 50 שנה בערך. הרבנית חיה מושקא שניאורסון, רעייתו של האדמו"ר האחרון מחב"ד, גילתה ברגע האחרון שהיא שכחה להכין קרעפלאך.

בעיניה זה היה חמור ביותר והיא שלחה את אחד המשב"קים לכל חנות לממכר אוכל מוכן בשכונת קראון הייטס. הוא עבר מאחד לאחד, ניסה את מזלו בכל קייטרינג, וקרעפלאך אין. אזלו לחלוטין מן המדפים.

בסעודת החג ראה הצדיק כי פניה של רעייתו נפלו מעט. דווקא בפורים? דווקא ליד שולחן ערוך כיד המלך? הוא מיהר לברר מה מכביד על לבה וגורם למבטה הנוגה.

הרבנית סיפרה לו, תוך התנצלויות חוזרות ונשנות, על תקרית שכחת הקרעפלאך. אני לא סגורה על זה, אבל אולי זלגו כמה דמעות. אחרי הכל זהו מנהג חשוב ביותר בעל רעיונות רוחניים עמוקים.

מה עשה הרבי? בחיוך גדול נטל פרוסת חלה, הניח עליה פיסת בשר וסגר עם פרוסת חלה נוספת כשהוא מהדק את הקצוות. "הנה," אמר "עכשיו יש לנו קרעפלאך".

לבצק: 2 כוסות קמח1/2 כפית מלח2 חלמוניםכ-1/2 כוס מיםלמלית:8 כבדי עוף צלויים1 בצל2 כפות שמן1 ביצהמלח לפי הטעםקורט פלפל,אופן ההכנה:,לפני המתכון, אני חייבת לספר לכם סיפור מדהים ששמעתי. הוא אמנם מלמד בעיקר על זוגיות, אבל הוא גם קשור בקרעפלאך, אז יש לי תירוץ טוב להכניס את זה יחד עם המתכון. ,הדבר קרה בפורים לפני 50 שנה בערך. הרבנית חיה מושקא שניאורסון, רעייתו של האדמו"ר האחרון מחב"ד, גילתה ברגע האחרון שהיא שכחה להכין קרעפלאך.,בעיניה זה היה חמור ביותר והיא שלחה את אחד המשב"קים לכל חנות לממכר אוכל מוכן בשכונת קראון הייטס. הוא עבר מאחד לאחד, ניסה את מזלו בכל קייטרינג, וקרעפלאך אין. אזלו לחלוטין מן המדפים. ,בסעודת החג ראה הצדיק כי פניה של רעייתו נפלו מעט. דווקא בפורים? דווקא ליד שולחן ערוך כיד המלך? הוא מיהר לברר מה מכביד על לבה וגורם למבטה הנוגה.,הרבנית סיפרה לו, תוך התנצלויות חוזרות ונשנות, על תקרית שכחת הקרעפלאך. אני לא סגורה על זה, אבל אולי זלגו כמה דמעות. אחרי הכל זהו מנהג חשוב ביותר בעל רעיונות רוחניים עמוקים. ,מה עשה הרבי? בחיוך גדול נטל פרוסת חלה, הניח עליה פיסת בשר וסגר עם פרוסת חלה נוספת כשהוא מהדק את הקצוות. "הנה," אמר "עכשיו יש לנו קרעפלאך". ,,אופן הכנת קרעפלאך במילוי כבד עוף,מכינים את הבצק:,1. מערבבים את הקמח יחד עם המלח בקערה. צרים גומה במרכז ויוצקים לתוכה את החלמונים. מתחילים ללוש בצק, תוך הוספת המים בהדרגה, עד לקבלת בצק קשה ודביק.,2. את משטח עבודה מקמחים במעט קמח ומעבירים אליו את הבצק להמשך לישה תוך כדי קימוח המשטח מדי פעם, עד שהבצק הופך גמיש וחלק, שאינו נדבק לידיים, כ-5 דקות. (במיקסר עם וו לישה, זמן הלישה הוא 8 דק')
מה מסתתר בפנים? הדימוי לנס הנסתר במגילה (צילום: shutterstock)

אופן הכנת קרעפלאך במילוי כבד עוף

מכינים את הבצק:

1. מערבבים את הקמח יחד עם המלח בקערה. צרים גומה במרכז ויוצקים לתוכה את החלמונים. מתחילים ללוש בצק, תוך הוספת המים בהדרגה, עד לקבלת בצק קשה ודביק.

2. את משטח עבודה מקמחים במעט קמח ומעבירים אליו את הבצק להמשך לישה תוך כדי קימוח המשטח מדי פעם, עד שהבצק הופך גמיש וחלק, שאינו נדבק לידיים, כ-5 דקות. (במיקסר עם וו לישה, זמן הלישה הוא 8 דק')

3. עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר ל-30 דקות.

מכינים את המלית:

1. אם קניתם כבדים טריים - צולים אותם על אש גלויה כדקה מכל צד.

2. קולפים את הבצל וקוצצים דק. מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצלים עד הזהבה. מוסיפים את הכבדים ומטגנים מספר דקות.

3. טוחנים את הכבדים והבצל המטוגנים עם השומן בהם טוגנו ביחד עם העוף במטחנת בשר, או קוצצים במעבד מזון. מוסיפים את הביצה, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים היטב.

4. מחלקים את הבצק ל-4. מרדדים כל חלק לעלה דק ככל האפשר. קורצים לעיגולים בגודל הרצוי לכם ומניחים כפית מהמלית במרכז כל עיגול. מרטיבים את שולי הבצק במים ומקפלים לסהרון. מהדקים היטב את הקצוות. מחברים ומהדקים את שני קצות הקרעפל בזוויות החדות.

5. מחממים מים בסיר גדול וממליחים אותם. כשהמים רותחים, מעבירים לתוכם את הכיסונים ומבשלים 10-15 דקות או עד שהם רכים כמו פסטה.

מגישים עם רוטב צלי בשר או עוף והרבה בצל מטוגן. אפשר גם להגיש את הכיסונים במרק.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית