אוכל נגד הזדקנות

האם אוכל יכול להילחם ביעילות בתהליך ההזדקנות? הדיאטנית פיונה קרותרס סבורה שכן לכל גיל יש את המזון המתאים עבורו שימי לב! לפני שאת מכניסה משהו לפה תזכרי בת כמה את.

דינה פלר | כיכר השבת |
מה קובע כיצד נראה כשנתבגר? התורשה? בין היתר. אבל התורשה מהווה רק רבע מכלל הגורמים שקובעים את המראה החיצוני שלנו. אורח החיים ותזונה שלנו משחקים תפקיד חשוב לא פחות. אך בנוגע לתזונה לא ניתן לומר שיש סוג מסוים של מאכלים שעוזר לנו לשמור על מראה צעיר ורענן, הרי לכל גיל מתאים סוג אחר של תפריט.

גיל 20.

אנחנו כבר הפסקנו לגדול, אך העצמות שלנו עדיין ממשיכות להתחזק. זה אומר שעלינו לכלול בתפריט כמה שיותר מאכלים עשירים בסידן: חלב, גבינה, יוגורט, ברוקולי, סלמון. זו גם תקופה מאוד אינטנסיבית, בה אנחנו מתחילים לעבוד, לבנות משפחה, לגדל ילדים קטנים. זה אומר שהגוף שלנו זקוק ליוד שעוזר למוח ולמערכת העצבים לעמוד בלחץ. העשרת התפריט בשמנים טובים (שמן זית, שמן פשתן) תתרום גם לבריאות כללית וגם לבריאות מערכת הרבייה שנכנסת לפעולה בתקופה זו.

גיל 30.

הריונות ותקופות הנקה מתישים את הגוף שלנו. עלינו למלא ולחדש את מאגרי הברזל שלנו באמצעות מזון. המקורות הטובים ביותר לברזל הם בשר אדום, בשר הודו ודגים. גם ירקות ירוקים ודגנים מכילים הרבה ברזל, אבל חשוב לקחת בחשבון שהברזל "הצמחי" נספג לאט יותר מאשר הברזל "החי". כדאי לצרוך את הברזל יחד עם המאכלים העשירים בוויטמין C, הוא מסייע לספיגת הברזל. זה הזמן להתחיל להגדיל את כמות המאכלים העשירים באנטיאוקסידנטים, כדוגמת גזר, שעועית, סלרי, תרד וחמוציות. תפריט שכזה יעזור לעור שלנו להישאר צעיר ורענן במשך שנים רבות.

גיל 40.

גיל העמידה מתאפיין בהרבה מאוד דברים טובים, אבל מייחסים לו גם דבר נוסף: דיכאונות רבים. כדי להימנע מהתופעה הזאת חשוב לצרוך הרבה סרוטונין שהוא הורמון של מצב רוח טוב. המאכלים העשירים בסרוטונין הם בשר הודו, פלפל אדום, שיבולת שועל ושוקולד. בגיל הזה פוחתת הפרשת הטירוקסין שאחראי על קצב חילוף החומרים. זה אומר שהגיע הזמן להפחית את כמות הקלוריות ולצרוך פחות פחמימות ושומנים. והדגים יעזרו לנו לשמור על זיכרון בריא לאורך השנים.

גיל 50.

בגיל הזה פוחתת גם הפרשת האסטרוגן, העצמות נהיות חלשות יותר. בתקופה הזאת חשוב לצרוך הרבה סידן וויטמין D: גבינה לבנה, חלב מלא, ביצים ומוצרים העשירים באומגה-3. השינויים ההורמונאליים לא מיטיבים עם המשקל, לכן התפריט צריך להיות מבוסס בעיקר על פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים וויטמינים, דוגמת עגבניות, קישואים וחצילים.

אחרי גיל 60.

ככל שאנחנו מתבגרים, כך אנחנו ישנים ואוכלים פחות. התיאבון בגיל מבוגר לא דומה לזה של הצעירים. חשוב לכלול בתפריט היומי פירות וירקות עשירים באשלגן ובטה-קרוטין, דוגמת תפוחי אדמה, אפרסמונים ומשמשים. הפירות עשירים בחומרים מזינים ויכולים לפצות על הירידה בתיאבון. תבלינים שונים לא רק מגבירים את התיאבון, אלא גם מיטיבים עם מערכת העצבים ולעיתים אף משפרים את מצב הרוח.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית