מסתבר כי יש עוד דרכים יעילות לשרוף קלוריות ולרדת במשקל גם מבלי ללכת לחדר כושר. אחד הגורמים המרכזים לירידה איטית או מהירה במשקל הוא קצב המטבוליזם של הגוף, כלומר כמות הקלוריות שהגוף שורף במהלך הפעילות היומיומית של הגוף.

ריכזנו עבורכן מספר שיטות יעילות להגברת קצב חילוף החומרים בגוף:

תתחילו לזוז

לפני שאתם מגלגלות עיניים, אנחנו לא מתכוונים לשלוח אתכן לריצות ולהליכות במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע, שוב לחדר הכושר. אנחנו מדברים על הפעילות הרגילה במהלך היום. פשוט תנסו לזוז כמה שיותר. מכירים את האנשים האלו שלא נחים לרגע? גם כשהם יושבים או נחים, תמיד משהו זז אצלם, בין אם זה הלסת, הידיים, או הרגליים. ובכן, מסתבר שלפעילות הזאת, המכונה NEAT (ראשי תיבות של: "יצירת חום מפעילות שאינה כושר") יש תועלת עצומה בכל מה שקשור לחילוף החומרים של הגוף, וניתן באופן כזה לשרוף בין 300 ל-2000 קלוריות ביום(!). אפילו עמידה סתמית או לעיסת מסטיק יכולות בהחלט להועיל.

תה ירוק

הוכח כי לתה הזה יש סגולות רפואיות בדוקות להגברת קצב חילוף החומרים בגוף ותהליכי שריפת השומן. מחקרים הראו כי שתיית תה ירוק מאיצה את המטבוליזם ב-4.5%. חומרים מסויימים פעילים בתה הירוק משפיעים על העלאת כמות הקלוריות היומית שהגוף שורף ומגבירים את תהליכי שרפת השומן. והחלק הכי טוב: בכל כוס תה ירוק יש 2 קלוריות בלבד.

המון לימון

מחקרים הראו שאנשים שצורכים כמות קטנה של ויטמין C שורפים כ-25% פחות קלוריות במהלך פעילות גופנית. לימון, כידוע, עשיר בויטמין C לכן את תקפידו להוסיף אותו לכוס התה שלכן או לסלט, תגבירו את קצה שריפת הקלוריות שאתם שורפים ממילא במהלך היום.

מים ועוד מים ועוד מים

מחקר שהתפרסם בשנת 2003 מצא כי שתיית מים מאיצה ב-30% את קצב שריפת הקלוריות במשך שעה. בנוסף מים מסייעים לכליות בהוצאת פסולת מהגוף, באופן זה נמנעת העברה של 'העומס' לכבד שאחד מתפקידיו הוא להפוך את השומן לאנרגיה = קלוריות

ואחרון: מרזה מי שצוחק

לא, לא מדובר במיתוס תלוש ומופרך, מחקר שפורסם בכתב העת International Journal of Obesity מוכיחי כי צחוק מועיל לפעילות המטבולית בגוף ומביא לעייה בשריפת הקלוריות בגוף. ביום שלא במלא בצחוק תוכלו לשרוף בין עשרות למאות קלוריות. מצחיק? יאללה תצחקו.

]]>