קרוב אלינו

עיר המיליארדים החדשה של ערב הסעודית מצרים וירדן

בעלות של 500 מיליארד דולרים, מתכננות ערב הסעודית מצרים וירדן להקים עיר ענקית שתהווה מרכז עולמי לסחר והשקעות, וכנראה שזה יהיה קרוב מאוד אלינו (כלכלה, בעולם)

ערב הסעודית (צילום: שאטרסטוק)

בסעודיה מריצים יוזמה חדשה שתביא להקמת מפלצת נדל"ן על שטח עצום השייך לממלכה, למצרים ולירדן. קרוב לישראל? מסתבר שכן.

500 מיליארד דולר, זהו הסכום האסטרונומי שיושקע בעיר החדשה המתוכננת לקום בתוך 10 שנים. על המיזם האדיר עובדות יחד ערב הסעודית, מצרים וירדן שבשטחים שלהן עתידה העיר להיבנות.

על פי ידיעה שפורסמה בסוכנויות הידיעות, ההכרזה על העיר החדשה והיקרה אירעה הבוקר (שלישי), מפיו של יורש העצר ושר ההגנה הנסיך מוחמד בין סלמאן, האיש החזק בממלכה.

ברשת "אל-ערביה" פורסם כי שמו של המיזם הענקי הוא "ניאום", וכי העיר תהווה עיר להשקעות, שתיבנה על קרקעות בבעלות מצרית, ירדנית וסעודית, באזורים הנמצאים בשטחי המדינות הללו.

טראמפ בערב הסעודית (צילומסך: מתוך أخبار السعودية בטוויטר)

ב "אס-פי-אי", סוכנות הידיעות הסעודית, פורסם כי העיר תיבנה בשטח בן 26,500 אלף קילומטרים רבועים, וכי עד שנת 2025 יושלם שלב ההקמה הראשוני. מיקום מדויק אין עדיין, אך העובדה שהיא צריכה לכלול שטחים של כל המדינות הללו, ייתכן מאוד שתוקם קרוב לאילת, על חופי ים סוף.

בשעת ההכרזה אמר הנסיך כי המיזם צפוי להיות "המקום הבטוח, היעיל והעתידני ביותר, ואף המקום הטוב ביותר לגור ולעבוד בו".

על מימון פרויקט זה אחראיות ערב הסעודית, קרן ההשקעות הציבורית של הממלכה, וכן יזמים בינלאומיים שונים. חזונם של הוגי הרעיון הוא לחבר בין אסיה, אפריקה ואירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר