"הכי זולה ופשוטה"

"חזון איש חמש": דירתו הצנועה של מרן זצוק"ל

מהמטבח ועד חדר השינה: בין הקירות הדלים האלו של הכתובת המפורסמת בתבל, רחוב חזון איש 5, העביר מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל את מירב שנותיו בתחושה מודגשת כי העולם הזה הינו פרוזדור - וכך יש להתייחס אליו • מיוחד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המטבח של מרן הרב שטיינמן (צילום: פלאש 90)

ביתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל, ברחוב חזון איש 5 בבני ברק, ידוע למאות אלפי בית ישראל כבית דל וצנוע, שקירותיו אינם צבועים ורוב הריהוט שבו ישן ביותר.

הבית כולל שלושה חדרים, כשהסלון הפך ב-20 השנים האחרונות לבית כנסת, בו התפלל מרן זצ"ל כל השנה, כולל בראש השנה וביום הכיפורים.

מרן הגראי"ל שטיינמן בתפילה בביתו (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)
המסדרון בבית מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

המטבח, המרוהט ככל הבית בפשטות, לא תופס שטח הגדול מאמה על אמה, ושולחן קטן נכנס לתוכו אך בקושי. חדר השינה הקטן נמצא לצד החדר האישי של מרן ראש הישיבה, ובו הוא ישב והגה בתורה בכל שעות היום, ומסר שיעורים קבועים וכן את אלו ששמעו מדי פעם תלמידיו משלוש ישיבותיו: ארחות תורה, תורה בתפארתה וגאון יעקב.

כפי שראו כל האלפים שצבאו במשך השנים על הבית הגדול ובאו בצילו, בין הסלון לבין חדר השינה ניצב שולחן קטן, שמונחות עליו עשרות קופות צדקה, שאל מי מהם יבחר האורח התורן לשלשל את מעותיו.

מן הארכיון: חדשות 2 על הנהגת הגראי"ל (באדיבות חדשות 2)

לפני מספר שנים פתחו עבור מרן הגראי"ל יציאה נוספת מביתו, אחורנית, לרחוב אליהו הנביא. דרכה יצאו לפועל לא מעט ביקורים החשאיים בביתו של גדול הדור זצוק"ל. במהלך השנה האחרונה, הגיעו כזכור אנשי ביתו המסורים לו למסקנה, כי מוטב יהיה לערוך בבית כמה שיפוצים הכרחיים שיפחיתו את הצורך בהבהלתו לבית החולים בכל פעם שחש מעט ברע - וכך אכן נעשה.

מרן הרב שטיינמן בחדרו (צילום: פלאש 90)
עם "ילדי קירוב", בחדרו, לאחר התפילה (באדיבות המצלם)
ההמונים בכניסה לבית מגוריו של מרן זצוק"ל, ממתינים להתברך מפיו באחד החגים האחרונים (באדיבות המצלם)

עד הגיעו לגיל 100, שהה מרן ראש הישיבה זצוק"ל בחדרו כשהוא ישוב על כיסא חסר משענת וידיות, שהוא עצמו בנה לפני עשרות שנים. כדרכו תמיד למעט בהנאות העולם הזה באופן חריג עד כדי סגפנות. בכיסא נוח יותר הוא הסכים להשתמש רק בעקבות הפצרותיהם של מספר רופאים בשנים האחרונות.

דירתו הצנועה ואורח חייו הצנוע של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, כעיקרון מנחה, באו כידוע לידי ביטוי גם עם פטירתו כשהתפרסם נוסח צוואתו בה ביקש שמציבת קברו תהיה "הכי זולה ופשוטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר