אושר בוועדה

צומת שמואל הנביא בירושלים תהפוך ל"צומת מרן"

ועדת השמות בעיריית ירושלים אישרה את קריאת צומת שמואל הנביא-בר אילן, בשם "צומת מרן", על שם מרן הגר"ע יוסף. כמו כן, קרית חינוך חדשה בשכונת רמות תישא את שם מרן הגרי"ש אלישיב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ציון מרן זצ"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

ועדת השמות בעיריית ירושלים אישרה בצהריים (ראשון) קריאת צומת מרכזית בעיר על שמו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

כבר בחודש שעברה נפגשה יו"ר הוועדה יעל ענתבי עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והבטיחה לו לאשר את קריאת הצומת על שם אביו הגדול.

מדובר בצומת 'שמואל הנביא - בר אילן' , בסמוך לציונו של מרן זצ"ל בית העלמין 'סנהדריה'. יצוין כי כבר בשנה שלאחר פטירתו, אברכים לקחו יוזמה והחלו לרסס גרפיטי בצומת עם הכתובת "צומת מרן".

ההחלטה הגיעה לאחר התלבטות האם להפוך את רחוב הקבלן, שם התגורר מרן זצ"ל ל'רחוב הרב עובדיה יוסף', או שמא את צומת שמואל הנביא ל'צומת מרן', לבסוף בני משפחתו של מרן הכריעו כי עדיף את צומת שמואל הנביא בסמוך לציון.

עוד החליטה הוועדה, כי קריית מוסדות החינוך במתחם המבנים הניידים, שבשכונת רמות ד', תישא את שמו של מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל.

בוועדה חברים בין היתר פיני עזרא, חיים כהן וחיים אפשטיין. פיני עזרא אמר ל"כיכר השבת": "זכינו לאשר היום בוועדת שמות להנציח את זכרו של מרן רבינו עובדיה יוסף על אחת הצמתים הכי מרכזיות בירושלים, זו הצומת שמובילה את כל הבאים לירושלים".

חיים כהן מסר כי "אני נרגש היום להיות חלק מוועדת השמות בעיריית י-ם אשר עשתה הבוקר היסטוריה והנציחה את זכרם של מאורי הדור עמודי האש אשר הלכו בראש המחנה מרן הגר"ע יוסף זיע"א מייסד ומורה דרכה של תנועתנו הקד' ומרן הגרי"ש אלישיב זיע"א אשר זכיתי להיות במחיצתו רבות בשנים.

"ברצוני להודות לסגר"ע הר' חיים אפשטיין שהעיר את תשומת ליבי ע"כ כי חלפו 6 שנים מפטירת הגרי"ש אלישיב ועדיין לא הורמה הכפפה להנצחתו, אני מודה לו על הרעיון ושמח שנפלה בידי הזכות ליטול חלק בהחלטה חשובה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר