ההספד של הגר"צ פרידמן

"שכל השונאים לא יחשבו שהמערכה אבדה" • תמלול

"שכל השונאים מכל הסוגים לא יחשבו לעצמם שהמערכה אבדה. מי שמשלה את עצמו שהמאבק נחלש - טעות בידו" • הספדו של הגאון רבי צבי פרידמן בהלווית הגר"ש אוירבך זצ"ל (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי צבי פרידמן בהספדו (צילום: חיים גולדברג)

הגאון רבי צבי פרידמן, גאב"ד "מסורת", הספיד הבוקר (ראשון) את ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, שנפטר בפתאומיות בליל שבת והוא בן 86 ובדבריו התמקד במאבקים שהוביל הגר"ש.

"איש יהודי היה בארץ ישראל, ושמו שמואל בן רבי שלמה זלמן", פתח הגר"צ פרידמן את הספדו, "האיש הזה לא יכרע ולא ישתחווה. איש יהודי, יהודי של פעם, היחידי שעומד בפרץ, עמד בראש בגזירות, שארית דור הקדמונים, למרות כל ההתנגדויות - מסר את נפשו על זה, כפשוטו. כמו שראינו במכתב מ'הנציב'".

הגר"צ המשיך ואמר: "אני שואל את עצמי, מה הוא היה רוצה שנגיד עכשיו, הוא היה רוצה שנגיד לא לדבר עליו, לדבר על המצב, נמצאים כעת מלחמת שמד, לשמור בכל תוקף וזה הסיכוי היחידי להינצל מזה, שאף בחור לא ילך להתייצב, לא לפחד מהמשטרה, אם הם תופסים אותו על דעת זה - שיכנס לבית הסוהר בשמחה ובעוז, כמו שראינו בחורים שעשו את זה, קידשו שם שמיים, נכנסו לצינוק".

"מי ניהל את זה? הוא לבדו, מול לעג של אחרים", המשיך הרב פרידמן, "לאחרונה התחילו עם גיוס בנות כידוע. הוא נשבר כבר. זה מה שהוא היה רוצה שאגיד. שכל השונאים מכל הסוגים לא יחשבו לעצמם שהמערכה אבדה. חלילה.

"הם יכולים למלא את כל בתי הסוהר, זה לא יעזור להם כלום, זה הסיכוי היחידי, כל הפיטפוים של הפוליטיקאים - הכל שטויות. בזה הא מסר את נפשו, והנה אנחנו רואים את זה - כפשוטו".

הרב פרידמן המשיך והספיד: "כל הבעיות שיש בחינוך, גזלנים, לוקחים מסים מכולם, צריכים להתחלק, בנטל, ניתן להם לנהל את העסק כמו שהם רוצים? לא. הכל שלהם... אנחנו ננהל את החינוך כמו שאנחנו מבינים, אף אחד לא יתערב, אבל הם כן מתערבים, רוצים לעקור מגני הילדים, רוצים לעקור בכל מיני אמצעים, לא הייתה ברירה אלא להתנער מהם, לא לקחת מהם גרוש. מותר, אין ברירה, זה גזילה, הם גוזלים אותנו...

"רבותי, מדברים על מכסות - יעדים, הם אמרו בבג"צ - מה נתתם לנו? נוער נושר, הם לא רוצים נוער נושר, הזאב רוצה לטרוף את העילויים של חברון, פוניבז', העילויים, בחורי הישיבות. אף אלא יטרוף אותנו הוא יישאר רעב. מי שמשלה את עצמו שהמאבק נחלש - טעות בידו".

"הוא היה גאון הגאונים, 'כל רז לא אניס ליה', שום דבר לא הפתיע אותו, ראינו את זה בכינוסים של הרבנים, כל הנושא שידברו - הוא ידע. את כל המקורות, ראשונים ואחרונים, הכל הוא ידע, מי יתן לנו תמורתו", חתם הגר"צ את הספדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר