פינלנד מובילה

דו"ח האושר העולמי: ישראל באותו מקום

מדד האושר הבינלאומי השנתי מעלה כי המדינה בה האזרחים הכי מאושרים בעולם היא פינלנד. ישראל על סף כניסה לעשירייה ונמצאת במקום ה-11 - כמו שנה שעברה (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

מדד האושר הבינלאומי השנתי שפורסם אתמול (רביעי) מעלה כי המדינה בה האזרחים הכי מאושרים בעולם היא פינלנד. מי שנועלת את הטבלה היא בורונדי, מדינה ללא מוצא לים השוכנת ביבשת אפריקה. דו"ח האושר מתפרסם כמידי שנה לאחר מחקר מעמיק של הרשות לפתרונות פיתוח של האו"ם לשנת 2018.

בדו"ח המיוחד מופיעות נמדדת שביעות רצונם של התושבים המתגוררים בכ-156 מדינות שונות בשלל פרמטרים: תוצר מקומי גולמי, רווחה, תוחלת חיים, היעדר שחיתות שלטונית, חופש ביטוי ונדיבות.

כאמור, הפינים תופסים את המקום הראשון, לאחר שבשנה שעברה היו במקום החמישי, וזאת על אף החורף הקשה שעבר על אזרחי המדינה שסיפרו כי הדברים שגורמים להם ליהנות כל כך בארצם הם בתי הספר והטיפול בילדים, ביטוח בריאות בחינם והחיים בקרבת הטבע. אחת מהנשאלות הייתה בריאנה אוונס, שהיגרה מארצות הברית וסיפרה כי היא נוהגת לצחוק עם אמריקנים אחרים שהיגרו לפינלנד שהם חיים את החלום האמריקני כאן בפינלנד.

אוונס הוסיפה: "אני חושבת שכל דבר בחברה הזאת מאפשר לאנשים להצליח, החל מאוניברסיטה ותחבורה שמתפקדות טוב מאוד".

המדינות האחרות שנהנות מביקורות טובות של תושביהן, ומרכיבות את העשירייה הראשונה: פינלנד, נורבגיה, דנמרק, איסלנד, שוויץ, הולנד, קנדה, ניו זילנד, שבדיה ואוסטרליה.

מי שנמצאת על סף הכניסה לעשירייה המאושרת היא לא אחרת מאשר ישראל שבדיוק כמו בשנה שעברה תופסת את המקום ה-11.

נתוני הדו"ח מצביעים על כך שעל אף שארה"ב מתעשרת, האזרחים האמריקנים פחות מאושרים מבעבר, דבר שהתבטא בירידה של אמריקה ממקום 14 בשנה שעברה למקום 18 בדו"ח הנוכחי, ומיד אחריה ניצבת בריטניה. יפן ממוקמת במקום ה-54, רוסיה ב-59, סין במקום ה-86 ואיראן במקום ה-106.

עורך המחקר פרופסור ג'פרי סאקס, אמר בראיון שנערך עימו, כי לדו"ח יש השפעה הולכת וגוברת על קבלת החלטות של הממשלות, והתייחס לירידה המשמעותית של ארצות הברית, ואמר: "מקבלי ההחלטות בארה"ב צריכים לשים לב. מדד האושר האמריקני בצניחה, בין השאר בגלל תופעות מתמשכות של השמנת יתר, שימוש בסמים ודיכאון שלא מטופל".

הדו"ח הראשון התפרסם ב-2012, והשנה לראשונה בחנו החוקרים גם את מדד האושר של תושבים זרים ב-117 מדינות. פינלנד מובילה גם בקטגוריה הזו. אחריה ברשימה: דנמרק, נורבגיה, איסלנד, ניו זילנד, אוסטרליה, קנדה, שבדיה, שוויץ, מקסיקו, הולנד וישראל במקום ה-12.

המדינה בה הזרים דיווחו על רמת אושר נמוכה מאוד הייתה שכנתינו הצפונית, סוריה, שחווה שבע שנים של מלחמת אזרחים קשה.

המדינות הכי פחות מאושרות בסך הכול: בורונדי (156), הרפובליקה המרכז אפריקנית (155), דרום סודן (154), טנזניה (153) ותימן (152).

"העובדה המדהימה ביותר בדו"ח היא התיאום בין האושר של המהגרים למקומיים. מי שעובר למדינות שמחות יותר מרוויח. מי שעובר למדינות שמחות פחות מפסיד", אמרו עורכי המחקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר