עולם הספר: ממשיכים לקנות גם בעולם הדיגיטלי

יום לאחר ימי חול המועד בעוד כולם חוזרים לשגרה בהדרגה, במוסד הרב קוק היו בעיצומם של ימי היריד השנתי שמהווה בכל שנה את יריד הספרים הגדול בעולם של מוסד הרב קוק. מחזה מרשים של אלפים הרוכשים ספרי קודש גם בעולם דיגיטלי (אקטואלי, שיווקי)

יריד הספרים במוסד הרב קוק. (צילום: יחצ)

בסיומם של ימי היריד תפסנו את הרב יהודה רפאל, יו"ר מוסד הרב קוק, לשיחת סיכום קצרה. ביקשנו להבין מקרוב את התופעה שחוזרת על עצמה כבר עשרות שנים של יריד ענק, דווקא בימים בהם התחושה כי עולם הספר הפך להיות עולם הדיגיטל - דווקא אז ניכר כי היריד השנתי אינו מאבד חינו אלא להיפך הולך וגדל.

הרב יהודה רפאל משתף אותנו בסיכום חוויות מהאירוע השנתי : ההכנות ליריד מתקיימות על פני שבועות רבים, הלוגיסטיקה הרבה, סיום עריכות הספרים השונים, תיאומים ועוד הם רק הפתיח למה שקורה בפועל בימי היריד אלפי מבקרים, עשרות אלפי ספרים נמכרים, עגלות קניה מלאות בספרי קודש שמהווים נכסי צאן ברזל לעולם היהודי.

"כל זה מאוד מרגש, אבל מעל הכל מרגשת תופעת הפסיפס האנושי הפוקד את היריד מגוון האוכלוסייה המרכיבה את החברה הישראלית, כל הזרמים כל העדות כל הסגנונות כולם יחד הופכים לשבוע אחד מאוחדים תחת הכותרת של עם הספר".

הרב יהודה רפאל. באדיבות המצלם

תוך כדי שיחה הרב רפאל מקצר את שיחתו איתנו וממשיך לפקד על המשך העשיה גם בתום ימי היריד, העבודה טרם הושלמה - כעת ישנו הצורך לוודא כי אלפי המזמינים דרך האתר והמוקד הטלפוני אכן יקבלו את רכישתם לשביעות רצונם. מחזה מרתק לראות את מאות הארגזים היוצאים ממוסד הרב קוק ויעשו את דרכם ללקוחות.

כלום לא עובר כדרך אגב במוסד הספרים ההיסטורי והמעקב אחרי זכייתם של הרוכשים ביריד שהשתתפו בהגרלה היומית על החזר סך הקניה אף היא מקבלת כאן ביטוי של דאגה והרב רפאל מפקח באופן אישי כי הזוכים מקבלים את הודעת זכייתם ומתבצע החזר התשלום.

יריד הספרים של מוסד הרב קוק הוא דוגמא חיובית ומרגשת שעם הספר עדיין דבק בזהותו ההיסטורית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר