האמת שלו

חנוך זייברט: חרדים צריכים שכנים חילונים - כלכלית

ראש עיריית בני ברק שם על השולחן את דעתו האמיתית באשר לצורך החרדים לגור דווקא בעיר לא חרדית, וזאת לדבריו כדי שהעיר תשרוד מבחינה כלכלית, דוגמת מס הארנונה (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חנוך זייברט, ר"ע עיריית בני ברק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אוכלוסייה חרדית צריכה להשתייך לעיר לא חרדית, כדי שתוכל לשרוד מבחינה כלכלית - את הדעה הזו הביע בימים האחרונים לא אחר מראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

בפאנל של 'ועידת ישראל לנדל"ן' מטעם העיתון גלובס, בו השתתף זייברט, הוא התייחס לפי דיווח העיתון לחלוקת הכנסות בין רשויות מוניציפליות שונות, ואמר: "אם חריש היתה חרדית, אז כל אזורי התעשייה מסביב היו שייכים לעיריות אחרות".

"אי אפשר לקחת את המגורים והתושבים... ולשים אותם בנפרד, בלי הכנסות. לכן, אוכלוסיה חרדית צריכה להשתייך לעיר לא חרדית", טען זייברט, שעם זאת החריג את העיר בראשה הוא עומד: "בבני ברק השכלנו ליצור לעצמנו מקורות הכנסה".

בנושא אחר, בהקשר לשאלה אם בני ברק מתכננת לצמוח לגובה, אמר זייברט: "הסיבה שזה לא יקרה, לא קשורה רק למעליות שבת, אלא בגלל הצפיפות בבני ברק. צריך מקום גם ללכת ברחובות ולשחק מתחת לבתים".

כזכור, לפני יותר משש שנים, בעת כהונת אלי ישי כשר הפנים מטעם ש"ס, התחוללה סערה ציבורית לאחר דברים דומים שאמר כשניסה להסביר מדוע החרדים בבית שמש מתנגדים להצעה שהועלתה אז לחלק את העיר לשתי ערים, חילונית וחרדית.

לדבריו, בראיון ל'קול ברמה' ללא חילונים, עיר חרדית תהיה ללא הכנסות מארנונה וכדומה, כך שלא תוכל להתקיים. "כבר ב-2003 הייתה המלצה להפריד, וכבר אז אמרתי שזה לא נכון. עיר חרדית תהיה בלי הכנסות, בלי מסים, בלי תעשייה. זה לא נכון לעשות את זה", אמר אז אלי ישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר