דורשים תחנות למנוחה

לקראת ל"ג בעומר במירון: מאות נהגי אוטובוסים מאיימים בשביתה

יותר מ-300 נהגי אוטובוסים חתמו על עצומה בה הם מודיעים, כי אם לא יסופקו להם תחנות להתרעננות ומנוחה בעת העליה למירון, הם לא יגיעו לעבודה. נהג חרדי, ל"כיכר השבת": "התנאים לא אנושיים" (חרדים)

אוטובוסים במירון. ארכיון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

לקראת הילולת ל"ג בעומר בקבר רשב"י במירון, שתיערך החל ממחר בערב, בה צפויים לקחת חלק רבבות אנשים, מודיעים כעת (שלישי) מאות מנהגי התחבורה הציבורית החברים ב'ארגון נהגי האוטובוסים', כי בכוונתם לשבות ולא לעלות למירון, מכיוון שלא מוקצות עבורם תחנות מנוחה ורענון כמתחייב בחוק וכרצוי להם.

נכון לעכשיו, חתמו כבר יותר מ-300 נהגים על עצומה בה הם קוראים לשר התחבורה ישראל כץ לספק להם תחנות רענון ראויות. וכך הם כותבים הפנייתם הפומבית: "כל שנה נהגי האוטובוסים מסיעים עשרות אלפי נוסעים להילולא במירון, ובמקום שידאגו להם למקום מנוחה מסודר, הם מוצאים את עצמם במשך כל הלילה בהמתנה ליד האוטובוסים - ללא מקום להתפנות או לנוח ולשבת, וגם ללא מקום למים להתרעננות לפני הנסיעות חזרה לביתם".

"השנה נהגי האוטובוסים לא נוסעים למירון", נכתב בעצומה. "נראה את עשרות אלפי הנוסעים מסתדרים בלעדי נהגי האוטובוסים; נראה את שר התחבורה פותר את הבעיה ללא נהגים. נהגי האוטובוסים לא פראיירים - והשנה אף נהג לא יסע למירון".

אחד הנהגים העומדים בראשות יוזמה זו הוא אדם חרדי, יונתן קריספין, דובר ארגון נהגי האוטובוסים, שמסביר ל"כיכר השבת": "כל שנה אני נתקל בשאלות האם אני יכול לסרב, האם כדאי לי להוציא חופשת מחלה: אני לא מבין למה כל שנה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שהוא למעשה האחראי על נושא ההסעות למירון, מתעלם - ושולח מאות נהגים לעבוד במירון תחת לחץ של מאות נוסעים בכל שניה".

המהומה סביב האוטובוסים במירון, בשנים עברו (צילום: יענקי אריה)

לדברי יונתן, "למרות ההבטחות, המשרד לא דורש ואוכף - כפי שהבטיח - את ענין נקודות התרעננות. ארגון הנהגים התריע כבר לפני שנה כי נהגים מתלוננים שהם לא רוצים ללכת לעבוד שם בתנאים לא אנושיים ובלחץ ואחריות מטורפים".

"אנחנו מוצאים את עצמנו משכנעים נהגים כן ללכת, ואף מתחייבים להם לאוכל ושתיה חמה. השנה אנחנו גם פותחים מסעדה בשרית בחינם, בחניונים שאישרו לנו", מספר נהג האוטובוס החרדי, שמסיים: "אני בכל אופן כן קורו לכל הנהגים להתייצב, ו'כדאי הוא רבי שמעון'...".

איתמר שרוני מההסתדרות הלאומית, שמלווה את מאבק הנהגים, מוסיף: "כנראה רק בישראל סיטואציה הזויה כזו יכולה להתרחש, במסגרתה מאות אלפי חוגגים וכ-2000 נהגים שאמונים על הגעתם בשלום, מופקרים. ההסתדרות הלאומית וארגון הנהגים ימשיכו לעשות ככל האפשר, על מנת לדאוג ולשפר לנהגי האוטובוסים את התנאים".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בצומת מגידו הוקמה תחנת התרעננות מוסדרת לנהגים ולנוסעים. משרד התחבורה הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית לבצע את הנסיעות למירון דרך כביש 65, כדי שיוכלו לעצור להתרעננות בצומת מגידו. נהגים הנוסעים דרך כביש 6, עוצרים להתרעננות בתחנת 'אלונית' שעל ציר הנסיעה. יצוין, כי משרד התחבורה מקדם בימים אלה הקמת תחנות התרעננות חדשות בכל רחבי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר