"דיברתי הרבה עם לפיד"

ח"כ גפני על נאום נתניהו: "חיכינו למלחמה וקיבלנו מצגת"

בנאום בכנס ההסתדרות חשף ח"כ משה גפני את יחסיו עם לפיד - "אתמול דיברנו הרבה", התייחס לנאום הגרעין של נתניהו והביע תקווה - "שלא נידרש להגדיל את תקציב הביטחון" • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שרון אלון, דוברות ההסתדרות)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, השתתף היום (שלישי) בכנס ההסתדרות "ה-1 במאי" והתייחס לשורת נושאים העומדים על סדר היום, - מנאום הגרעין הדרמטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, ועד הקשר שיש לו עם יאיר לפיד.

תחילה התייחס גפני למצב הביטחוני ולנאומו של ראש הממשלה אמש ואמר כי "שמענו אתמול את הנאום, חיכינו למלחמה, קיבלנו בסוף איזה מצגת, אבל זה טוב שכך ולא מלחמה. המציאות שדאגנו לתקציב הביטחון - הוא עונה על הצרכים ואין בו מחלוקות. מקווים שוועדת הכספים לא תידרש להגדיל את התקציב של הביטחון".

גפני ציין עוד כי "התקציבים האחרונים לא מביאים גזירות. בתקציב האחרון לא היה גזירות שיכולות לגרום נזק".

בהמשך נאומו התייחס גפני לקדנציה הקודמת, אז יאיר לפיד כיהן כשר האוצר והעביר לגפני בוועדת המדע לטפל בחוק הקובע שרווחי הגז ילכו למטרות שייקבעו בחקיקה: "שאלו את יאיר לפיד איך אתה מעביר לגפני הוא מהאופוזיציה הוא אחד מהאויבים הלוחמים נגדך?! אתמול דווקא דיברנו הרבה. אמר להם לפיד, אין לכם מה לדאוג גפני היחיד בבניין הזה שלא מפחד מאגף התקציבים".

בסיום דבריו התייחס גפני לחוק הלאום שעבר אמש במליאת הכנסת ואמר כי הוא נגד החוק הזה "אבל הצבעתי בעד".

כחלון וניסנקורן (צילום: אורן כהן, דובר ההסתדרות)

מוקדם יותר נערך לראשונה ראיון משותף בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון על במת הכנס. "זה ששר אוצר ויו"ר הסתדרות מסתדרים זה טוב למדינה, טוב לעובדים, טוב לשוויון החברתי", אמר ניסנקורן.

כחלון ציין כי "המעסיקים חשובים, אבל גם המועסקים חשובים. מדינת ישראל היא מעסיק וצריכים להסתכל על המועסקים. תמיד אמרו 'אם תעשו הסכמי שכר כאלה, המשק יתמוטט', אבל הוא צמח. אמרו 'אם תקלטו עובדי קבלן, המשק יקרוס', אבל הוא רק צמח. היתה הפחדה נגד אנשים שקמים בבוקר לעבוד. מה שמשותף לשנינו זה הרצון בהצלחת המשק ובנושא הזה אנחנו שותפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר