"הייתי נהג של גואטה"

האם נהג המונית איים על הפקח? • האזינו

סרטון של פקח עיריית בני ברק מעניק דו"ח לנהג מונית שהוריד נוסעת מבוגרת, עורר סערה. אלא ששיחה שקיים לכאורה הנהג עם הפקח, מעלה תמונה שונה • מעקב "כיכר השבת" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מקום העצירה של המונית (באדיבות המצלם)

המדיניות המחמירה של עיריית בני ברק במתן דוחות לתושבים לצרכי אכיפה וזאת באמצעות הצבת מצלמות תנועה ברחוב השומר בבני ברק מעוררת שיח וזעם כלפי העירייה והעומד בראשה חנוך זייברט על חוסר התחשבות והתנהלות ללא רגישות מול תושבי העיר ואורחיה.

בסוף השבוע האחרון סערה הרשת מסרטון בו נראה פקח עירוני של עיריית בני ברק, נותן דו"ח לנהג מונית שעצר להוריד נוסעת מבוגרת, במה שנראה כחוסר רגישות.

פרסום הסרטון הוביל לגל תגובות נגד מדיניות האכיפה של עיריית בני ברק, כעת 'כיכר השבת' חושף את הסיפור האמיתי מאחורי הדו"ח.

מתברר כי נהג המונית, שתיעד את מתן הדו"ח, עצר את המונית במעבר חציה ברחוב רבי עקיבא בעיר, כשבמקביל יש אי תנועה, כך שהמונית חסמה את הרחוב הראשי בצהרי היום - שעות השיא של תנועת כלי רכב ברחוב.

פקח עירוני שחלף במקום והבחין בפקק שנוצר, ביקש מנהג המונית להתקדם ולעצור בהמשך, שכן התחיל להצטבר פקק תנועה של רכבים ואוטובוסים מאחורי המונית. נהג המונית התעקש להוריד את הנוסעת במקום, ולא במפרץ החנייה הרחב הסמוך, ולפקח לא נותרה ברירה אלא לרשום דו"ח לנהג.

אלא ששיחת טלפון שביצע לכאורה הנהג לפקח לאחר מתן הדו"ח חושפת רבד נוסף בסיפור. "נתת לי דו"ח עכשיו, אני יודע שזה היה טעות מצדך, תתחרט ותבקש סליחה. זה לא אנושי ולא מכובד", נשמע הנהג אומר לפקח, שהתקשה להבין מי מדבר.

הנהג המשיך ואיים: "תראה איך אני מקושר כאן בעירייה עם האנשים שמעסיקים אותך, אתה תעוף על טיל. אני חבר שלך ורוצה שתמשיך להתפרנס".

הפקח שניסה להבין מי הדובר, שאל את הנהג מי מדבר והנהג השיב: "נתת לי דו"ח עם הזקנה במעבר חצייה".

פקח: "זה לא מעבר חציה, זה אדום לבן".

נהג: "צדיק, הכל מצולם, רואים אישה מבוגרת זקנה יורדת. אם אתה לא רוצה שיראו אותך בכל מיני מקומות ברשת, תעשה טובה ותהיה אנושי".

פקח: "אם היית אנושי היית מבין שאמרתי לך להתקדם קדימה".

בהמשך השיחה הוסיף הנהג בטון מאיים: "תבין נשמה, אתה לא זורם איתי בראש, בא תבין עד כמה אני מקושר, הייתי הנהג של יגאל גואטה ואני מכיר הרבה אנשים כאן בעירייה".

למרות שהפקח הסביר לנהג שהוא מוכן לסייע לו בהגשת ערעור, הנהג הפיץ דקות ספורות לאחר השיחה את הסרטון.

משיחת הטלפון עולה כי הנוסעת הייתה צריכה להגיע בכלל לקופת חולים מכבי, שנמצאת כמה עשרות מטרים ממקום העצירה, ובצד השני של הרחוב. "אם הנהג בעל חסד כזה גדול, מדוע הוא עצר לה רחוק מקופת החולים ולא טרח לבצע פרסה ולעצור לה בחזית קופת החולים, שם יש מפרץ חנייה מרווח?", תהו במסדרונות עיריית בני ברק.

לדבריהם, "מדובר בנהג שרצה לקצר הליכים, ועצר את רכבו במעבר חצייה ובאדום לבן, תוך שהוא פוקק את הרחוב הראשי של העיר בשעות העומס. שיחת הטלפון מעידה על כך שמדובר בבריון, שתיעד את מתן הדו"ח על מנת להלך אימים על הפקח, ומשזה לא נענה לאיומיו הפיץ והשמיץ את הפקח ואת העירייה".

נהג המונית הגיב ל'כיכר השבת' ואמר כי "בניגוד לטענות לא היה באפשרותי לבצע פרסה. במקום שירדו מהעץ הגבוה שלהם ויבינו שלא מתעללים בזקן ובחלש הם נלחמים בי. אני נלחם את המלחמה של הזקנים. כל מה שאתם מציגים בהקלטה זה שקר וכזב. תוכיח שזה אני בהקלטה עם הפקח, אין לי את הטלפון שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר