אחרי נתק 20 שנה

מה החזיר את מרדכי בן דוד לדתיים לאומיים?

הזמר הוותיק יוצא בסדרת מופעים גדולה בקהילות דתיות לאומיות לאחר שנים ארוכות בהן נוצר נתק בין הזמר לבין הציבור הדתי לאומי. המנהל האישי בראיון מיוחד (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
שלום וגשל עם מרדכי בן דוד ואברהם פריד (צילום: באדיבות המצלם)

אנו רגילים שאברהם פריד מופיע רבות לקהילה הדתית לאומית אך הפעם מי שעורך סדרת מופעים ייחודית במספר רב של קהילות כאלה הוא דווקא הזמר החסידי מרדכי בן דוד. כדי להבין מה מביא את הזמר המוערך לחזור להופיע בפני הציבור הדתי לאומי לאחר שנים ארוכות בהן לא ראו אותו במקומות כאלו, ערכנו ראיון עם המפיק והמנהל שלו בישראל שלום וגשל.

"הקהל הדתי לאומי תמיד אהב והתחבר למרדכי בן דוד עשרות מופעים גדולים נעשו בזמנו לקהל הדתי לאומי ביניהם גם בגוש קטיף", אומר וגשל. לדבריו, הנתק החל לפני כעשרים שנה לאחר הקריסה הידועה באירוע בנוף איילון. "הגיעו לחולות של הישוב כ-50,000 איש בזמן שההיערכות הייתה ל-5000 איש בלבד. במקום נוצרה ערבוביה גדולה ומרדכי הפסיק את המופע מאחר שלא ניתן היה לשמור על הפרדה מלאה, מאז נוצר סוג של משבר אמון בין הקהל הדתי לאומי למרדכי בן דוד".

מודעת המופע הגדול בעכו

מה קרה פתאום? ביוזמת האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך בראשות איתיאל בר לוי והמפיק יוחאי כפיר, הורידו את הכפפה והחליטו לאחר ביקוש רב מצד הישובים הדתיים לצאת לסבב מופעים במגזר הדתי לאומי בהפרדה מלאה. "כרגע מתוכננים עשרה מופעים כאלו בשנה הקרובה והיד עוד נטויה", אומר וגשל.

20 שנה של נתק הותירו את הקהל הדתי לאומי מנותק למדיי מלהיטיו האחרונים של הזמר החסידי הוותיק. "חלק גדול מהמופעים כמובן אנחנו מבצעים שירים נוסטלגיים ממשיח, שמחם, רחם בחסדך, כוכבים, חברון, ירושלים לא למכירה, שמע בני, מאמינים, ועוד ועוד שירים אהובים ומוכרים בכל בית יהודי. כמובן שגם שירים כמו הנני רופא לך אמר ר' עקיבא וכדו' מוכרים גם במגזר הדתי לאומי", אומר וגשל.

מודעת המופע באלקנה

"מבחינת מרדכי בן דוד כל מקום שהוא מגיע ומצליח לעורר ולחזק ולרגש יהודים, הוא מרגיש שהוא מבצע את השליחות שלו", אומר מנהלו של הזמר ומוסיף, "כל זמן שלא הייתה אפשרות לבצע אירועים בהפרדה, הוא הלך עם העקרונות שלו עד הסוף וויתר גם על מאות אלפי דולרים".

"ב"ה כעת הבשילו התנאים לבצע אירועים בהפרדה גם במגזר הדתי לאומי ולכן הוא שמח ומצפה לחיבור המחודש עם הקהל המיוחד הזה" אומר וגשל לקראת המופעים שיתקיימו ביום רביעי הקרוב (16.5) בעכו וביום חמישי (17.5) באלקנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר