נחמן שי ל"כיכר בכנסת"

הח"כ החילוני שרץ לראשות העיר י-ם: "הכיפה לא קובעת"

בראיון ל"כיכר השבת", מדבר ח"כ נחמן שי מ'המחנה הציוני' על הרכבה המיוחד של אוכלוסיית הבירה, בה הוא מתכוין להתמודד על ראשות העיר בבחירות המתקרבות • ומה הוא מצפה מאבי גבאי (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון עם נחמן שי (צילום: כיכר השבת)

ח"כ נחמן שי, דובר צה"ל לשעבר וחבר מפלגת 'המחנה הציוני', הודיע לאחרונה על הצטרפותו למירוץ לראשות העיר ירושלים, זאת לאחר עשר שנות כהונה בכנסת.

בראיון ל"כיכר בכנסת", מספר ישי על סיכוייו בבחירות המוניציפליות המתקרבות, ועל שיחותיו בנושא עם ראשי המפלגות החרדיות בכנסת.

כותרות הראיון עם ח"כ נחמן שי

תמיכת המחנה הציוני: "הסיעה פה בכנסת תומכת בי בוודאות, אבל ההחלטה לא תיפול בסיעה, כי מי שצריך לתמוך - וגם לסייע לי מכל הבחינות - הוא יו"ר המפלגה אבי גבאי והגופים בתוך המפלגה שעוסקים בזירה המקומית. אני לא יוצא לדרך בלי לקבל את ברכתם והסיוע שלהם".

לא "רשימת המחנה הציוני": "גם במפלגה יודעים שזו לא תהיה רשימת המחנה הציוני בירושלים, אלא שזו תהיה רשימה ירושלמית. אני אולי אפילו אקרא לה 'ירושלים אחת'. היא תכיל את כל המגוון הבלתי רגיל של הציבורים בעיר".

החרדים והדתיים בירושלים: "החרדים בעיר הם כוח פוליטי ממדרגה ראשונה. מאחר וזו עיר כל כך מורכבת ויוצאת דופן, והרכב האוכלוסייה שלה כתוצאה מכך, גם בבחירות זה בא לידי ביטוי. השליש-שליש-שליש של הציבור היהודי מתחלק - שליש חרדים, שליש דתיים ושליש חילונים".

ח"כ נחמן שי בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

תמיכת החרדים: "אני מאמין, ורוצה להאמין, שהחרדים - ככל שאפשר - יתמכו בי, אני מאמין שזה משרת את הדברים שמתאימים להם, מפני שאני מסתכל על ירושלים אחת, שכל אחד ואחת מוציאים בה את מקומם, מאחר ואני כבר 'ילד גדול'. צריך ללכת להיסטוריה שלי, לדברים שעשיתי ודיברתי, ולראות איפה עמד נחמן שי בכל הדיונים שהיו פה".

תחבורה ציבורית בשבת: "קודם כל, מפלגת העבודה בעד תחבורה ציבורית בשבת למי שרוצה. לי ברור שלא יכולה להיות תחבורה ציבורית שתפגע באוכלוסיות כל כך גדולות. ירושלים תהיה שונה מאוד. אני לא יודע אם נגיע לזה בכלל. כאן צריך להתייחס אחרת לגמרי, בגלל שהיא מורכבת משני שליש חרדים ודתיים, והאחרים גם כן מכבדים את המסורת. אני מתקשה לראות תחבורה ציבורית בירושלים. זה לא עומד על סדר היום".

שירות צבאי לחרדים: ח"כ נחמן שי ביקש לפתוח את הנושא - שלא קשור דווקא לירושלים, אך עומד על סדר היום: "אני בעד להגיע להידברות עם החרדים על שירות צבאי - שירות לאומי. אני חושב שזה משרת לא רק את כלל החברה הישראלית, זה משרת גם את הציבור החשוב הזה".

"בעיקר כי אני חרד להיבט הכלכלי: אנחנו יודעים שחלק ניכר מהאוכלוסייה הזו - וזאת בושה גדולה - נמצאת מתחת לקו העוני. אני לא יכול לשאת את המחשבה שיש שם עשרות אחוזים, יותר מ-50 אחוז, של ילדים מתחת לקו העוני. אנחנו חייבים למחוק את החרפה הזו ולאפשר לשני בני הזוג להשתכר, בכדי שהם יוכלו לפרנס את בניהם ובנותיהם".

נחמן שי טוב יותר ממשה ליאון וזאב אלקין? "זו לא הכיפה שקובעת. קובעת הזיקה שלי כיהודי, ליהודים שחיים בעיר הזאת, כדי שיצליחו לחיות חיים מלאים לפי אמונתם ואורח החיים המתאים להם, בלי שמישהו יפריע ויתערב, ויגנה אותם. כך הם יחיו. מבחינתי היא לא משנה (הכיפה). צריך לבדוק אנשים לפי התפיסה הכללית שלהם".

סקרים: "אנחנו עורכים סקרים, סיכוי בטוח שיש, ויש גם עוד חמישה חודשים. ההחלטות עוד לא נפלו באף מקום. אני אומר לך את זה מתוך עשרות שיחות שכבר עשיתי. הכל פתוח, לגמרי. כאן בכנסת יש עם מי לדבר ועל מה לדבר. שום דבר עוד לא קרה ולא יקרה בחודש-חודשיים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר