חשיפת 'כיכר השבת'

'תכנית ליברמן' - החדרתם של בלשי הגיוס לתוך הישיבות

מסמך שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' מעלה, כי במשרד הביטחון כבר פועלים לגייס אנשי שטח עם כישורים, כאלה שיאפשרו לפעיל מטעמם לעקוב מקרוב אחר תלמידי הישיבות (חדשות חרדים)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

בעוד רבבות תלמידי הישיבות שוקדים והוגים בתורה, אות לדיחוי אותו הם מקבלים כפי שנקבע בחוק, נראה כי במשרד הביטחון פועלים למצוא פרצות בחוק ולפעול לגייס לשירות צבאי את אלו אשר לא נכנסים להגדרה "תורתו אומנותו" ולפיכך לא זכאים לדיחוי משירות צבאי.

ממסמך הנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' רגע לפני אישור חוק הגיוס בכנסת נראה כי במשרד הביטחון כבר פועלים לגייס אנשי שטח עם כישורים, כאלה שיאפשרו לפעיל מטעמם לעקוב מקרוב אחר תלמידי הישיבות לצד שיתוף פעולה מחד עם ראשי הישיבות והרבנים ובמקביל גם עם לשכות הגיוס האזוריות.

במכרז שהוציא משרד הביטחון השבוע נכתב כי הגדרת התפקיד והכישורים הנדרשים למילוי המשרה הם כדלהלן:

1. אחריות על הנחיית והפעלת בודקים במוסדות התורניים על פי תוכנית העבודה שאושרה על ידי הממונה.

2. אחריות על ביצוע ביקורות גלויות וסמויות בישיבות, סיורי שטח וביקורות פתע, בקרה חד- פעמית/תקופתית/רציפה.

3. אחריות על יצירת מערכת קשרים מקצועית קבועה ורציפה אל מול ראשי הישיבות והכוללים.

4. עמידה בקשר ושיתוף פעולה עם לשכות הגיוס האזוריים.

5. איסוף וקבלת נתונים מהביקורות והבדיקות והעברתן לאחראי עיבוד נתונים ודיווח.

6. שותף לבניית תכנית העבודה השנתית בתחום הפיקוח, מעקב ובקרה ואחריות ליישומה כולל השתתפות בפורומים שונים לצורך קביעת הדגשים והפעילות.

גורמים חרדיים מגיבים על חשיפת התוכנית ואומרים, כי בעוד גדולי ישראל, הנציגות החרדית בכנסת וראשי וועד הישיבות ממתינים למתווה של משרד הביטחון תוך ציפייה כי החוק יעבור את המשוכה החרדית הרי שבמקביל ביד השניה פועל שר הביטחון אביגדור ליברמן כבר כעת להחדיר גייסים ובלשים לתוככי עולם הישיבות על מנת לאתר את החלשים שבהם ולגייסם לצבא.

לדברי הגורמים, מדובר בהתערבות שלא היתה בעבר בתוככי עולם התורה שאם תעבור בשקט הרי שהישיבות יהיו כפופות בפועל לצבא.

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובת דובר צה״ל, אולם מתברר, כי מדובר ביוזמה של משרד הביטחון המבקש להחדיר זרוע לתוך עולם התורה, לעומת זאת גורמים בלשכת השר ליברמן טוענים, כי לא מדובר בנהלים חדשים. לדבריהם, המסמך נכתב לראשונה לפני שלוש שנים.

כך או כך, הגורמים החרדיים מתריעים, כי מדובר במזימה מסוכנת והתערבות בוטה בעצמאות עולם הישיבות. גם אם מדובר במשהו ישן ונקודתי זה נורא על אחת כמה וכמה אם המדובר הוא בחלק מהתכנית החדשה של משרד הביטחון והיערכותו לחוק גיוס חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר