אנטישמיות מחליאה

'חייל צה"ל מרעיל תינוקת פלסטינית' - בעיתון שמחזיק אבו מאזן

בתמונה שהועלתה בעמוד הפייסבוק הרשמי של אבו מאזן, המחלים בבית החולים, הוא נראה יושב וקורא עיתון - שבגבו נראית קריקטורה מבחילה ואנטישמית נגד חיילי צה"ל (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: מתוך דף הפייסבוק של עבאס)

"מצבו הרפואי של הראיס הולך ומשתפר" - כך עדכן אמש (שני) רופאו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, המאושפז בבית החולים ברמאללה כבר שלושה ימים.

הרופא הוסיף, כי "עבאס סבל מדלקת ריאות ונמצא בטיפול תרופתי, והצפי - שהוא ישוחרר מבית החולים בתוך כיומיים".

תיעוד ראשון של אבו מאזן בבית החולים, ניתן לצפות בו כשהוא מסתובב במסדרונות לבוש חלוק ומחייך, מבלי שהוא נזקק לאיזושהי תמיכה.

אך תמונה אחרת שהועלתה בעמוד הפייסבוק הרשמי של יו"ר הרשות, היא שמושכת תשומת לב, זאת בשל העובדה כי הוא נראה בה יושב וקורא עיתון לצידם של בניו יאסר וטארק, כששבדף העיתון נראית קריקטורה בולטת בכיעורה.

(מתוך חשבון הטוויטר של המאייר הפלסטיני Sabaaneh)

הקריקטורה האנטישמית מציגה חייל צה"ל המחליף את בקבוק החלב ששותה תינוקת פלסטינית, ברעל שגורם למותה ברצועת עזה.

המאייר הפלסטיני Sabaaneh שצייר את הקריקטורה נתן לה את השם "לילה לנדור", על שם הפעוטה שנהרגה בשבוע שעבר, לטענת הפלסטינים כתוצאה משאיפת גז שירו כוחות צה"ל על הגבול, ושישראל טענה בתוקף כי מתה בנסיבות אזרחיות רגילות.

מי שמיהר לבקר את אבו מאזן בבית החולים, הוא ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שצייץ לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו כי הראיס הפלסטיני מטופל בעזרת אנטיביוטיקה וחל שיפור רב במצבו. "התהלכתי איתו בפרוזדור ושוחחנו על נושאים מדיניים שונים. מעריך שישהה בבית החולים עוד כמה ימים", כתב טיבי.

הראיס בבית החולים, על רגליו (צילום: תקשורת פלסטינית, מתוך פייסבוק)

כזכור, רק לפני תקופה קצרה נשא אבו מאזן נאום אנטישמי מובהק, בו בין השאר תלה את הסיבות לשואה ולפרעות שעברו היהודים בארצות השונות בכך ש"הם היו מלווים בריבית".

לאחר סערה שהתעוררה בעקבות דבריו, כאשר גם בשמאל הישראלי ובמדינות המערב גינו אותם, נאלץ יו"ר הרשות הפלסטינית לפרסם מעין התנצלות קצרה ולא מחייבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר