"תחושה שלא סופרים אותנו"

דרישה בבני ברק: לרענן את רשימת הנציגים למועצת העיר

הקרב האמיתי בבני ברק מתרחש דווקא סביב הרשימות למועצת העיר, כך עולה מבדיקת 'כיכר השבת' • 'שלומי אמונים' כמו גם יתר הסיעות החרדיות מתמודדות עם דרישה גוברת להחלפת הנציגים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בניין עיריית בני ברק (צילום: פלאש 90)

חמישה חודשים לבחירות בעיר בני ברק ומבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי הקרב האמיתי מתרחש דווקא בקרב על הרשימות למועצת העיר. חסידויות המונות מאות משפחות טוענות לאפלייה וחוסר ייצוג בעירייה ודורשות לרענן את הנציגים הקיימים בנציגים חדשים מחסידויות שטרם קיבלו ייצוג בעיריית בני ברק עד כה.

ל"שלומי אמונים" המייצגת עשרות חסידויות ברחבי בני ברק ישנם שלושה נציגים בעירייה: שלמה קוסטליץ מחסידות נדבורנה, חיים מאיר לאנגזם מחסידות צאנז ופרץ אברומוביץ מחסידות ערלוי. חסידויות רבות מבקשות ייצוג בדמות נציג בעירייה אלא ש"מספר המקומות מוגבל".

סגן השר מאיר פרוש נדרש לבעיה ואף הגיע לשם כך מספר פעמים בעת האחרונה לעיר התורה והחסידות על מנת לדון עם ראשי הקהילות והרבנים.

בכיר בחסידות סלונים מבני ברק שוחח עם 'כיכר השבת' והביע את מורת רוחם של בכירים בחסידות מהנציגים בעירייה: "החסידות שלנו בבני ברק מונה מאות משפחות, מוסדות חינוך ובתי כנסת, אך לוקה בחוסר ייצוג משווע ובתחושה שלא סופרים אותנו. הגיע הזמן שנציג מטעמנו ישולב ברשימת אגודת ישראל למועצה".

כאב הראש הוא לא רק של "שלומי אמונים", המפלגות המתחרות מתמודדות אף הן עם דרישה לריענון השורות. כך גם בש"ס, ב'דגל התורה' וב'אגודת ישראל', שמתמודדים עם דרישה דומה.

הקרב הגדול בין הסיעות צפוי להיות דווקא על תפקיד ה"סגן בשכר" הנוסף לו תהיה זכאית העיר בשל חצייתה את סף 200,000 תושבים. ב'דגל התורה', שיחזיקו בראשות העיר, ידרשו גם את תפקיד הסגן בשכר לצד 'שלומי אמונים' שתדרוש אף היא לקבל לידיה את התפקיד הנחשק.

גורם בכיר ב"שלומי אמונים" אומר ל'כיכר השבת' כי "שלא בטובתנו, הרוטציה בהתמודדות על ראשות העיר עוברת מעל הראש של שלומי אמונים המייצגת נתח גדול מתושבי העיר החרדים. נעמוד על כך שנציג שלומי אמונים יקבל את התפקיד הנחשק של הסגנות בשכר".

מתחת לפני השטח מתחילים במפלגה להיערך לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד מספר חודשים ברשויות המקומיות כשלכל פלג וחסידות יש אינטרס להגדיל את הכוח היחסי בתנועה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר בכיר ב'שלומי אמונים' כי "בקדנציה הקרובה בדומה לקדנציה זו יכהנו חברי מועצה מהציבור הכלל חסידי שזוכים לקיפוח משום שב'אגודת ישראל' יש העדפה לחסידויות הגדולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר