סערת השגריר ותמונת בית המקדש

יועצו של אבו מאזן נגד דיוויד פרידמן: "מסר גזעני ומסית"

שגריר ארה"ב הבהיר כי לא היה מודעי לתמונת בית המקדש, אך יועצו הבכיר של אבו מאזן משתלח וטוען כי מדובר בצעד פרובוקטיבי והמטרה היא מחיקת הפלסטינים מירושלים וגירושם ממנה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השגריר והתמונה (צילום: כיכר השבת)

"צעד פרובוקטיבי ומסר גזעני המסית להרס מסגד אל-אקצה", כך הגיב היום (רביעי) מחמוד אל-הבאש, יועצו הבכיר של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, לתמונת שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן שנחשפה ב"כיכר השבת", עם תמונה גדולה של בית המקדש בהר הבית במקום כיפת הסלע.

אל-הבאש, לפי הדיווח ב-ynet, תקף בחריפות את השגריר ואמר כי "הסוף שאותו מבקשים אותם פושעים, וביניהם המתנחל הטרוריסט דיוויד פרידמן, הוא מחיקת הפלסטינים מירושלים וגירושם ממנה".

"הופעתו של פרידמן עם תמונה גדולה של הר הבית שבה הוסרה כיפת הסלע והוצב בית המקדש במקומו, היא צעד פרובוקטיבי ומסר גזעני המסית להרס מסגד אל-אקצה. מדובר באימוץ ברור של טענות היהודים הקיצוניים והאמונות שלהם לגבי מסגד אל-אקצה והעיר ירושלים", טען יועצו של אבו מאזן.

פרידמן בבני ברק, אתמול (צילום: כיכר השבת)

לדבריו, "הסרת המקומות הקדושים לאיסלאם בירושלים היא מטרה גזענית של קיצונים יהודים ששולטת במדינת הכיבוש. על המדינות הערביות והמוסלמיות לנקוט עמדה ברורה ונחרצת שתגן על מסגד אל-אקצה מפני המזימה והפשע שאותם מובילה ארצות הברית נגד כיוון התפילה הראשון של המוסלמים ונגד המסגד השלישי בקדושתו על פני האדמה. אנו פונים בקריאת חירום לכל המוסלמים להציל את מסגד אל-אקצה לפני שיהיה מאוחר מדי".

"אנו מצפים לתגובה ערבית-איסלאמית היסטורית על ההתגרות הגזענית הזאת של השגריר האמריקני", אמר אל-הבאש. "עלינו לקבל התנצלות ממנו אישית ומהממשל האמריקני, בנוסף לסיום תפקידו, ביטול ההחלטה של ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל וסגירת ההתנחלות האמריקנית שנפתחה בירושלים ונקראת שגרירות".

חה"כ טלב אבו עראר אמר בתגובה לתמונה כי "המדרון החלקלק אליו מכוון פרידמן וחבריו הינו אלא אסון ואיום אסטרטגי לשלום האזרחים החפים מכל פשע במדינה הזו. סוללת הנפץ אליה יכול להיגרר סדר היום של כולם אינה אלא עניין של זמן, מפץ המטען השלילי וההשלכות שרוב שפוי שחי במדינה הזו עלול להיפצע ממנו הינו מצטלם בעיני המתבונן בתמונה שבה מחזיק פרידמן השגריר.

"על המסגדים לא מוותרים, זהו קו אדום עבה, נכחנו למציאות ולתגובות מנע כנגד הבידוק האלקטרוני המגנומטרים בקיץ אשתקד בשערי מסגד אלאקצא, ובו לא נדמיין מה יכול לקרות במקרה שהתמונה הזו מתקדמת ולו צעד אחד לכיוון שרץ הזיקה הדתית למקום. לכן, דורש אני מפרידמן, המסגדים והמקומות הקדושים הם אינם "הטוי" לקמפיין כזה או אחר, חזור בך מהתגרויות בגורל שלום האזור כולו".

פרידמן לצד ההדמייה שעוררה סערה (צילום: כיכר השבת)

כפי שדווח ב"כיכר השבת", פרידמן קיבל את התמונה במהלך סיור במכון 'אחיה' בבני ברק, כשאינו מודע לתמונת בית המקדש. דוברת השגרירות פרסמה הודעה בה נאמר כי "השגריר פרידמן לא היה מודע לצילום שהובא בפניו. הוא התאכזב כשהבין שמישהו ניצל את ביקורו בבני ברק כדי לייצר מחלוקת. מדיניות ארצות הברית ברורה לחלוטין: אנו תומכים בסטטוס-קוו בהר הבית".

גם הנהלת ארגון 'אחיה' התנצלה על התקרית ומסרה: "הנהלת ארגון אחיה מבקשים להתנצל בפני שגריר ארה"ב בישראל מר דוד פרידמן ושגרירות ארה"ב בישראל. איש צוות מטעם ארגון אחיה הגיש תמונה לשגריר שלא על דעת אחיה, השגרירות והשגריר.

"ברצוננו להודות לשגריר מר דוד פרידמן ואנשי הצוות בשגרירות על המקצועיות והאדיבות שהקרינו בביקור באחיה כדי להאיר את עבודה החשובה שמשנה חיים שאנו עושים. לצערנו כל האירוע הועם על ידי מעשה פוליטי זול, איש הצוות שאחראי לכך זוהה ומתנצל ואנחנו נטפל בנושא באופן פנימי בארגון. אנחנו רוצים שוב להודות לשגריר על הזמן שלו ומתנצלים מעומק הלב על התקרית שניתן היה למנוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר