"הקסדה התפרקה"

המחבל שפצע את לוחם דובדבן - לא חוסל

בבית החולים נלחמים על חייו של לוחם דובדבן שנפצע אנוש מפלטת שיש שהושלכה על ראשו וגרמה לקסדה להתפרק. בצה"ל מסבירים מדוע המחבל - לא חוסל על ידי הכוח (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לוחם דובדבן, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

בבית החולים 'הדסה עין כרם' ממשיכים להיאבק היום (חמישי) על חייו של לוחם דובדבן - רונן בן לנה - שנפצע באורח אנוש לאחר שהושלך על ראשו לבנה במהלך פעילות למעצר מבוקש לפנות בוקר בפאתי רמאללה.

מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר בפלטת שיש גדולה שהושלכה לעבר הלוחם שהיה בכוח חיפוי של הפעולה ופגעה בראשו.

על פי הדיווח ב-ynet, בצבא הסבירו כי "הקסדה נהרסה, הוא נפל על הגב וקיבל מכה נוספת. אז הוא קיבל מכה קשה בראשו ופונה".

לדברי הגורם הצבאי: "זו הייתה פעולה הכרחית לעצור כמה פעילי טרור שביצעו בעבר פיגועים. הלוחם לבש מיגון מלא כולל קסדה ובעת שהיה צמוד לאחד הבתים הושלכה לעברו פלטת השיש. זו הייתה פעולה נקודתית ובהמשך התפתחה הפרת סדר".

בצה"ל הוסיפו כ: "למרות השקט היחסי, בפועל יש עלייה בפח"ע העממי ובאירועי ירי מתחילת הרמדאן בשבוע האחרון. המשימה שלנו היא לסכל את הפיגועים בעומק השטח לפני המגע של המחבלים עם האזרחים. יש כאן ניהול סיכונים מבחינת החיכוך אל מול הרצון לייצר ביטחון ותחושת ביטחון בתקופה מורכבת".

באשר לסיבה שלא בוצע ירי לעבר המחבל, הסבירו בצה"ל כי "המחבל שזרק את לוח השיש באירוע לא נעצר. הכוח לא ירה לעבר מקור ההשלכה ולא זיהה אותה. בהמשך הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות מול מפרי הסדר. בניגוד לטענות - אין שום שינוי בהוראות הפתיחה באש. הסיבה שלא נפתחה אש לעבר המחבל שהשליך את פלטת השיש היא כי הוא לא זוהה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר