לראשונה במגזר:

תואר שני בפסיכודרמה לגברים במכללת מבחר

במכללת מבחר עמלו על תכנית מיוחדת מטעם אוניברסיטת חיפה, שתאפשר לגברים חרדיים להיות מטפלים בעלי תואר שני בפסיכודרמה. התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה, המעוניינים להמשיך בלימודים לתואר שני בטיפול באמצעות אמנויות (צרכנות, שיווקי)

כיתת גברים במכללת מבחר. (צילום: יחצ)

הפסיכודרמה הינה אחת משיטות הטיפול באמנויות. השיטה משלבת תאוריות מסורתיות של פסיכותרפיה, טכניקות מתחום הפסיכולוגיה ותאוריות הנוגעות לתהליכים העושים שימוש בדרמה ומשחק. עם השנים, צברה הפסיכודרמה פופולריות רבה ונעשה בה שימוש חוצה יבשות, מגזרים וגילאים.

ההכרה, כי שיטת טיפול זו מוכחת כיעילה ותורמת במקרים רבים של קושי רגשי, בהתמודדות עם בעיות כגון משברי גיל, מחלות, בעיות משפחתיות, יחסי הורים וילדים, בעיות בזוגיות, אובדן, שכול ועוד, הרחיבה את מעגל העוסקים בפסיכודרמה ויצרה ביקוש רב למטפלים מוסמכים בתחום. את המטפלים בפסיכודרמה תוכלו לפגוש כיום במוסדות חינוך רבים, בבתי חולים, במחלקות סוציאליות בעיריות, בבתי אבות, בפנימיות, בארגונים שונים ובקליניקות פרטיות.

במכללת מבחר ערים לצרכי הציבור החרדי. עם התפתחות הטיפול בפסיכודרמה, גדל הצורך והביקוש למטפלים ומטפלות יר"ש הבקיאים במאפייני הציבור החרדי שיבינו את הרגישות של המטופלים ויחושו את הדופק שלהם. בשנים האחרונות נלמדו במכללת מבחר מס' מחזורים מסלולי פסיכודרמה לנשים. ממכלת מבחר נמסר כי "בוגרות המסלול כבר עושות חיל בעבודתן ורואות במקצוע זה שליחות מיוחדת עם ברכה כלכלית בצידה".

"בעלי חווה אובדן של אח בהיותו צעיר", כותבת גב' מ. באחד ממדורי מכתבים למערכת, "בשנים האחרונות הזיכרונות צפים אצלו ומקשים עליו לנהל את שגרת יומו. הופנינו לטיפול בפסיכודרמה – אך לא מצאנו קבוצת טיפול ייעודית לגברים חרדיים עם מטפל חרדי. איך זה יתכן?" זוהי רק עדות אחת לצורך הולך וגובר להתמחות גברים לטפל באירועים המופיעים גם בעולם החרדי.

ממכלת מבחר נמסר כי "כמו במקצועות נוספים - עבודה סוציאלית, סיעוד ועוד בהן מכללת מבחר מנגישה לגברים מהמגזר החרדי את האפשרות ללמוד לתואר אוניברסיטאי, שיאפשר להם לתת מענה מקצועי דווקא ממטפלים יר"ש, גם בלימודי פסיכודרמה - יש למכללת מבחר את הזכות להיות הראשונה שתעניק למגזר החרדי את טובי המטפלים, לאחר שיסיימו את לימודיהם בעוד כשלוש שנים".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר