פורסם: אלו הקריטריונים להכרה ברבני חו"ל

על פי המסמך, על רב שטרם זכה בהכרת הרבנות הראשית לעבור מבחן מטעם הרבנות, שבו ייבדקו ידיעותיו. בנוסף, בית דין חדש שיוקם באזור בו כבר פועל בית דין מוכר, לא יזכה להכרה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Flash90)

על רקע העובדה כי הרבנות הראשית אינה מכירה בגיורים ופסיקות הלכתיות של עשרות רבנים אורתודוקסיים מארה"ב ומרחבי העולם, פורסם אתמול (שלישי) המסמך המצופה שבו מוסברת עמדת הרבנות הראשית בעניין ההכרה ברבני התפוצות.

יצוין כי מהגרים רבים שביקשו להוכיח את יהדותם על מנת להינשא או לטעון כי התגרשו בבית דין מקומי, נתקלו בחומה בצורה לאחר שברבנות נאמר להם כי אין הכרה ברב שבהם נעזרו. הדבר הוביל ארגונים ורבנים לדרוש את פרסום המסמך שיסביר, מה גורם לרבנות להכיר או לא להכיר ברב כלשהו.

לפי המסמך שמתפרסם כעת, על רב שטרם זכה בהכרת הרבנות הראשית לעבור מבחן מטעם הרבנות, שבו ייבדקו ידיעותיו. עוד עולה כי על רבנים המבקשים את הכרת הרבנות הישראלית להיות שומרי תורה ומצוות, וגם להיו מוכרים ע"י מוסדות המדינה שבה הם מתגוררים.

הוראה נוספת עולה מן המסמך: בית דין חדש שיוקם באזור בו כבר פועל בית דין מוכר, לא יזכה להכרה. זאת כתגובה למחאתו של רבה של ונציה, שהגיע השבוע לכנסת בדרישה שגיוריו יזכו להכרת הרבנות, אך הוא נדחה על הסף בשל קיומו של בית דין פעיל באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר