סערת הכובע והחליפה

ארדן לראשל"צ: גובש פתרון לאסירים החרדים

בעקבות פניית הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, לשר גלעד ארדן, לאפשר לאסירים חרדים להתפלל עם כובע וחליפה, מודיע ארדן לרב כי גובש פתרון עבור האסירים (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר גלעד ארדן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בעקבות פנייתו של הרב הראשי לישראל, הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לאפשר לאסירים חרדים להתפלל עם כובע וחליפה, גיבש השר ארדן פתרון יחד עם הגורמים המקצועיים המאפשר לאסירים החרדים להתפלל עם מגבעת וחליפה. כזכור, מכתבו של הגר"י יוסף נחשף ב"כיכר השבת".

במכתב ששלח השר ארדן אל הגר"י יוסף נכתב כי "בעקבות פניית כבוד הרב, נכנסתי לעובי הקורה ופניתי לנציבת בתי הסוהר במטרה למצוא פתרון לבעיה שכבודו העלה בפניי... אני שמח לבשר כי לאחר מחשבה מעמיקה והתייעצויות רבות, גובש פתרון המאזן בין כיבוד צרכי הדת הייחודים לבין צרכי הביטחון במתקני שירות בתי הסוהר".

בהמשך המכתב מפרט השר ארדן את התהליך ההדרגתי שבו השב"ס יאפשר תפילה עם כובעים וחליפות אישיים של האסירים עד לרכישת "ערכות" ע"י השב"ס שבהם יוכלו המתפללים להשתמש.

"בשלב הראשון", כותב ארדן, "בימי שישי ושבת יוכלו האסירים לנוע עם מגבעותיהם וחליפותיהם האישיות. באמצע השבוע יימצאו פרטים אלו בארון נעול בתוך בית הכנסת ויוצאו לצרכי התפילה בלבד. בהמשך, יירכשו ערכות שיסומנו ע"י שב"ס, ויחליפו את החליפות והמגבעות האישיות של האסירים להם הותרה הכנסת ציוד זה".

המטרה הסופית של שירות בתי הסוהר היא להגיע למצב בו נעשה שימוש רק בביגוד שנקנה ונבדק ע"י השב"ס.

בסיום מכתבו מציין השר כי הוא סבור שמדובר "בפתרון מאוזן המאפשר לאסירים לקיים את מצוות אמונתם ואת חופש הפולחן שלהם".

הגר"י יוסף הודה לשר ארדן: "אני מודה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן שכמו תמיד שוב הוכיח שבכל הקשור למסורת ישראל הוא הראשון לסייע, ירבו כמותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר