המאבק על השבת

הגימיקים של חברי המועצה החרדים • צפו

קריעת חוות הדעת, וציטוט מספר נחמיה: חברי המועצה החרדים השתמשו בשלל גימקיים לשכנע את חברי המועצה להצביע נגד פעילות במתחם התחנה הישנה (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת וידאו: באדיבות המצלם)

ישיבת מועצה סוערת נערכה אמש (חמשי) בעיריית ירושלים. במרכז הישיבה עלתה לדיון ההצעה לסדר של המפלגות החרדיות, הקוראת לעירייה למשוך את ידה מקידום התוכנית. במהלך הישיבה השתמשו הנציגים החרדים בשלל גימקים.

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס תקף את חוות הדעת של היועץ המשפטי של העירייה, לפיה אין למועצה סמכות לדון בנושא. "אני בז לנייר הזה", מחה בפני ראש העיר, וקרע לגזרים את חוות הדעת של היועץ המשפטי.

אחריו דיבר יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר המועצה יעקב הלפרין, שבחר לצטט במשך דקות ארוכות את דברי הספר נחמיה, שהתריע כי חילולי השבת יביאו לחורבן הבית.

בהמשך עלה חבר המועצה אליעזר ראוכבגר לדבר, וטען כי חוות הדעת היא "בדיחה", ואיים כי נלך לבית המשפט, תוך שאף הוא קורע את חוות הדעת לגזרים.

גימיק נוסף הגיע דווקא מהצד החילוני במועצה, כאשר במהלך ההצבעה יו"ר סיעת ירושלמים, חברת המועצה פלר חסון-נחום, בחרה להצביע בשתי ידיה בעד מתחם התחנה, מה שכמעט וגרם לבלבול בספירת הקולות.

מיד אחרי ישיבת המועצה הוחתמו הנציגים החרדים על דרישה לראש העיר ניר ברקת, שיקיים ישיבה שלא מן המניין, בה יעלה לדיון התנהלות העירייה סביב מתחם התחנה והדרישה כי העירייה תגיש ערר נגד קידום התוכנית בוועדה המחוזית. לפי החוק, במידה ושליש מחברי המועצה חותמים על הצעה לקיים ישיבה שלא מן המניין, ראש העיר צריך לקיים דיון שכזה תוך שבוע ימים. הנציגות החרדית לבדה מונה 14 נציגים מתוך 31, מעבר לשליש הנדרש.

חבר המועצה משה ליאון נעדר מההצבעה, אך קודם ההצבעה התחייב כי המתחם יהיה פתוח בכל ימות השבוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר