טור אישי

תנועת "אחוות התורה" // הרב ישראל גליס

בליל שישי השתתפתי בערב מרגש ומיוחד של תנועת "אחוות התורה" בבנייני האומה בירושלים. ההרגשה שלי הייתה שיש מי שצריך לחשוש שהנה קמה לה תנועה חדשה נקייה ומבורכת (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
(צילום: ישראל גליס)

המהפכה כבר כאן, למי שלא שם לב.

בליל שישי השתתפתי בערב מרגש ומיוחד של תנועת "אחוות התורה" בבנייני האומה בירושלים.

האולם והאולמות הסמוכים היו מלאים בציבור מגוון של "החרדים העמלים לפרנסתם" מכל המגוון של הציבור החרדי בירושלים וברחבי הארץ, אשכנזים לצד ספרדים, חסידים לצד ליטאים, מבוגרים לצד צעירים, אלו אברכים שלצורך פרנסתם ובני ביתם יצאו לעבודה, אבל... וזה חשוב, לא נותקו מבית המדרש. יש להם רשת של כוללים שלומדים בשעות הערב, מדובר באלפי לומדי תורה

בני ביתם נראו מעודדים, שראש המשפחה עובד ולומד ומחנך את בני ביתו לתורה ויראה.

ביציע נראו מאות נשים שבאו לעודד את ראש המשפחה, שבחר לעבוד ביושר והעיקר להישאר צמוד לסטנדר ישיבתי.

אל הבמה הגיעו גדולי תורה ובראשם הרב הגאון רבי שלום כהן שליט"א, הרב הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א כק' האדמו"ר ממודז'יץ ועשרות מגידי שיעורים.

בניני האומה בלי פוליטיקאים חרדים זה מבורך, הרב שלום נראה מגיע עם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי שמעודד את הרעיון, למקום הגיע חבר כנסת חרדי מטעם דגל, שנראה לעשר דקות ומהר מאד נעלם, כשהוא יודע שמקומו לא שם.

במהלך הנאומים חוצבי להבות ועידוד, סגרתי את עיני ונזכרתי בערב הגדול בראש חודש ניסן תש"נ שבו הוקמה התנועה הקדושה "דגל התורה", שבו הכריז מרן הגרא"מ שך על איחוד בני הישיבות הייתי בין הקלעים כאחד המארגנים של הערב הגדול הזה וחוויתי יחד עם אלפי בני תורה את המהפך.

בליל שישי, על הבמה אחרי ברכתם של מרנן הרבנים שליט"א עלה הרב דוד לייבל ראש התנועה של "אחוות התורה" ודיבר על הרעיון הגדול של רשת הכוללים שהולכת וכובשת את רחבי ארץ ישראל 84 כוללים רשמיים בו לומדים אלפי אברכים העובדים לפרנסתם.

הוא דיבר בכאב על מוסדות חינוך נפרדים שהוקמו ברחבי הארץ, לאחר שמוסדות חינוך מסרבים להכניס את ילדי העובדים הוא זעק שזה עוול וצריך לאחד את תלמודי התורה וזה לפי הוראת גדולי התורה.

משיחה עם מספר אברכים עובדים נאמר לי שהם שמחים שיש מוסדות נפרדים, החינוך מצוין ומיוחד, הילדים מרגישים שהם לא זרים ואולי תורתם ויראת שמים שלהם לא נופלת מבתי חינוך אחרים, אולי להיפך.

פגשתי בכאלו שיש להם כוללים שלא קשורים לרשת "אחוות התורה".

זו הייתה חוויה מיוחדת לפגוש בבני תורה העובדים ומקפידים ללמוד כאברכים לכל דבר.

ההרגשה שלי הייתה ביציאה מהאירוע הקדוש והמיוחד הזה, שיש מי שצריך לחשוש שהנה קמה לה תנועה חדשה נקייה ומבורכת, לא פוליטית אבל בעלת עוצמה, שיבוא יום והם יגידו את דברם, אם העסקנים הקטנים החרדים והתקשורת שלה ימשיכו להצר את צעדם.

טו"ב סיון תשע"ח ייזכר כערב של מהפכה בציבור החרדי שיצא מערב זה עם התרוממות רוח וקדושה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר