מתקרבים לציונות?

הרבי סאטמר נאם בכאב: "ב"מקווה נייעס" מדברים על הצלחות ביבי"

הרבי מסאטמר נשא נאום של מעל שעה על סכנת הציונות, כך לפי משנת החסידות שבראשותו, והביע כאב על כך שיותר ויותר חסידי סאטמר "שמחים בהצלחת הציונים רח"ל" (חרדים,עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מערכת בחצרות)

רבבות חסידי סאטמר גדשו אתמול (ראשון) את אצטדיון "נסאו קלסיום" בלונג איילנד בראשות רבם האדמו"ר מסאטמר לכנס חיזוק דרכה של החסידות תוך "היבדלות מוחלטת מהציונים" ואי הכרה בהם.

רגעי השיא של המעמד נרשמו בעת דרשתו של מנהיג הקהילה, הרבי מסאטמר, שנאם במשך שעה ועשרים דקות, והציג את משנתה של החצר הבדלנית. האדמו"ר הזכיר באריכות את ההיסטוריה של הרעיון הציוני לפני כמאה שנה עד ימינו אנו, ודיבר בכאב על כך ש"בשנים האחרונות חסידי סאטמר שמחים בהצלחת הציונים רח"ל". לדבריו, "המקווה נייעס הוא על הצלחת ראש הממשלה ושאר זרועות הציונים בעולם".

הרבי הזכיר את דברי מייסד הקהילה, האדמו"ר רבי יואל מסאטמר זצ"ל, לפיהם "מי ששמח בשמחת הצלחת הציונים לא יזכה לשמוח בשמחת ביאת המשיח".

בהמשך, האדמו"ר התייחס לחוק הגיוס, אותו כינה "הגזירה הנוראה המרחפת על כל בני הישיבות לקראת חודש אלול, כאשר פסק הדין של הבג"ץ יכנס לתוקפו וקרוב ל-50 אלף חרדים יצטרכו להתגייס לצה"ל".

לדבריו: "אני חושש מאוד שחברי הכנסת יתפשרו בזה אך אם יתפשרו בזה נצא עוד פעם בצירוף שאר הקהילות יחד להלחם בגזירה הנוראה" הבטיח הרבי בנאומו.

לסיום, האדמו"ר הודיע על הקמת מוסד חדש במסגרת "שקל הקודש", שיחלק כסף למוסדות בארה"ק שלא נוטלים קצבאות מהממשלה. החלוקה, הודיע האדמו"ר, תהיה תחת מוסד "קרן הצלה" שהקים האדמו"ר ה"דברי יואל" זצ"ל בדיוק לפני 40 שנה.

צפו בתיעוד מהכנס. צילום: מערכת בחצרות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר