סובלים מדיכאון? הפתרון לא תמיד נמצא בתרופות

כעשרה אחוז מאוכלוסייה בישראל סובלים מדיכאון ורק כמחצית מהסובלים משתפרים בעקבות תרופות. במרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר" מאות פונים משפרים את מצבם וחוזרים לתפקוד היום יומי (בריאות, שיווקי)

סובלים מדיכאון? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דיכאון היא הפרעה מתמשכת המתאפיינת באובדן הנאה, בתחושות עצבות, דכדוך, ייאוש, חוסר אונים, ריקנות, פסימיות על פני תקופה מתמשכת. כל פעולה הופכת להיות קשה מאוד והסובלים נאבקים לקום בבוקר ולהניע את עצמם לעשיה.

בבדיקת של פעילות חשמלית גלי המוח, ניתן לזהות תבניות מוחיות הקשורות לדיכאון ולנבא האם החולה יגיב לטיפול תרופתי נוגד דיכאון.

שיטת הטיפול המודרנית שמבוססת על בדיקה זו מאפשרת למטופל ללמד את מוחו כיצד לפעול באופן אופטימלי. באמצעות אמון מוחי ב"אלפא בריין סנטר" מסיעים בהצלחה רבה לאלפי הסובלים מדיכאון מתמשך. התוכנות המתקדמות ביותר, המכשור המודרני ושיטת הטיפול הייחודית מאפשרים תוך מספר טיפולים להחזיר את המטופל לתפקוד בריא ולהשיג הקלה משמעותית בסימפטומים.

שיטת הטיפול של "אלפא בריין סנטר" נתמכת בניסיון קליני הרב ובמחקרים מדעים שמדווחים על יעילות הטיפול בדיכאון.

בשנת 2009 במגזין פסיכיאטרי עולמי Psychiatry Research: Neuroimaging התפרסם מחקר שבדק השפעת אמון מוחי על תמונת הדמיה תלת מימדית של המוח אצל חולים עם הפרעת דיכאון. במחקר נבדקו 27 מטופלים שסבלו מדיכאון, כולם ללא טיפול תרופתי. כל אחד מהם עבר בדיקת QEEG שהדגימה את אי הסדירות החשמלית של מוחו.

על סמך בדיקה זו המשתתפים טופלו באמון מוחי. תוצאות המחקר הראו כי 20 מטופלים למדו לתקן את פעילות גלי המוח שלהם. כל ה-20 שלמדו השתפרו מבחינת המצב הדיכאוני, בעוד שכל ה-7 שלא למדו, לא השתפרו.

גם ב"אלפא בריין סנטר" בדומה למחקר זה אחוזי ההחלמה מדיכאון גבוהים מאוד בהשוואה לאחוזי ההחלמה בעקבות טיפול תרופתי. ההצלחה המסחררת זו בזכות הטיפול הניתן בהתאמה מדויקת לתבנית הפעילות המוחית של כל מטופל, תוך ליווי של מטפלים צמודים ולא פחות חשוב תוך הקפדה על דיסקרטיות המותאמת לציבור החרדי ומתן קוד אישי לכל לקוח בפנייה למרכז.

* הטיפול אינו מהווה תחליף לטיפול תרופתי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר