לא רק לעשירים:

הגיע הזמן שלכם להשקיע בסטארטאפ

נפלה לידכם ירושה? קרן ההשתלמות בדרך לחשבון הבנק שלכם? ומה עם חסכונות רבים ששוכבים בצד? המשותף לכולם הוא הזדמנות להצטרף למשקיעים שחושבים קדימה בסטארטפים ואקזיטים, עם אפשרויות לרווחים גבוהים עתידיים שיסדרו את הדירות לילדים. במה משקיעים ואיך? יצאנו לבדוק (צרכנות, שיווקי)

אסף מגידו | מקודם |
להשקיע בסטארטאפ. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אם לפני כמה שנים היו אומרים לכם: מה דעתכם להשקיע במוצר ניווט שיעזור לכם להגיע לדרכים בלי מיקום ובעזרת הציבור שיתריע על פקקים? הייתם כנראה אומרים שיש הרבה מוצרים כאלה, ומה תעזור עוד אפליקציה? ברוכים הבאים לעולם אפליקציית וויז שגרפה סכום לא קטן בכלל, והמשקיעים? הם בוודאי סימנו וי על עוד השקעה מניבה. והרבה.

ישראל היא מדינה של חדשנות, הייטק וסטארטאפים. אנחנו שומעים את זה שוב ושוב. אבל מסלולי ההשקעה שאנחנו רגילים לשמוע, נעצרים אי שם בשנות ה-90: בורסה, מניות, והשקעות סולידיות משעממות שאין לנו גם שום הבנה בהם ואנחנו שמים את כל יהבנו על הפקיד בבנק שמבטיח לנו תשואה סבירה.

ערוץ ההשקעות בסטארטאפ הוא הטרנד החדש לא רק בישראל אלא בעולם. הייחודיות בארצנו הם במגוון רחב של אפשרויות: תעשייה צבאית וביטחונית, מיזמים חברתיים, נדל"ן, רפואה, ומגוון פתרונות ייעול שיהיו כנראה חלק מעולמנו בקרוב. הרעיון והמיזם לפניכם, אתם יכולים לבחור את הסטארטאפ שמעניין אתכם, שאתם מאמינים בו - וזה כנראה הרבה יותר יקח אתכם פנימה לעולם ההשקעות, הרבה יותר מאשר להתקשר פעם בחודש לסוכן ההשקעות שלכם ולשאול אם המניות שאתם בכלל לא מכירים עשו משהו.

על מה אנחנו מדברים פה? הפריחה והשגשוג באפיקי ההשקעה בעולם הסטארטאפים, הביאו להיקף חסר תקדים באקזטים בישראל, ורק בשנת 2017 הוא עמד על 23 מיליארד דולר. כן, סכום ענק לכל הדעות.

הבאנו לכם 3 דוגמאות לסטארטאפים ומיזמים בארץ ובעולם, מתחומים שונים: צבאית וביטחונית, חניונים, וטיסות. יש לציין כמובן שכל סטארטאפ יש לו רמת סיכון שונה, ולכן רגע לפני שאתם משקיעים חשוב מאוד לוודא מי בדק את הסטארטאפ, מהו תחום מומחיותו, האם יש לו פוטנציאל, מה הכדאיות, ולהבין שבסוף זה הכסף שלכם שמושקע, ואתם צריכים לבחון היטב לפני שאתם מוסרים אותו לכל בית השקעות יהא אשר יהא.

איזה סטארטאפ מתאים לכם?

אורבן - כלי טיס חדשני לשטחים עירוניים ולאיזורים מרובי מכשולים | על מה מדובר כאן? היישר מעולם החילוץ וההצלה, מיזם בראשות מפקדי חיל האוויר לשעבר שמייצרים את הדור הבא של של כלי הטיס המבצעיים המותאמים למגוון תנאי שטח. למה צריך את זה? חילוץ פצועים, כיבוי אש ומשלוחי אספקה בתנאי שטח קשים כאשר המסוקים בהם משתמשים היום מוגבלים בסביבה שאינה פתוחה. למי זה מיועד? לכוחות צבא וביטחון ברחבי העולם שטרם מצאו פתרון. בישראל לאחר מלחמת לבנון השנייה הובן הצורך להפיק לקחים מהקשיים בחילוץ פצועים בסביבה בנויה, וגם בארה"ב לאחר המצב המלחמתי באפגניסטן ועיראק. כמובן שתכנון שכזה דורש תיאום נרחב מול צה"ל - שמעוניין ברכישת כלי הטיס החדשני, צבא ארה"ב ורשויות התעופה לכל אורך שלבי התכנון. משקיעים או לא?

קשיים בפינוי פצועים בסביבה פתוחה. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

אינטרוויו - מערכת ממוחשבת לגיוס ולבחירת עובדים | על מה מדובר כאן? באמצעות בינה מלאכותית מתחיל שלב חדש בכל הליך גיוס ומיון עובדים שמצריך לרוב כוח אדם וזמן רב משיווק העבודה ומודעות דרושים ועד ראיונות ניתוח נתונים. בינה מלאכותית יכולה באמת לבחור את העובד הטוב? התשובה טמונה באינטרוויו. אותה בינה מלאכותית מיוצגת כ"מנהלת משאבי אנוש", דוברת 80 שפות, שיכולה באופן עצמאי לראיין עובדים ולהעריך את רמת התאמתם לתפקיד. כך, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ניתן להעריך נתונים קריטיים על המועמד בזמן אמת. יהיה לזה ביקוש? אם עברתם אי פעם ראיון עבודה, אתם מכירים מקרוב את הצורך בכך. לפעמים תכונות וכשרונות של העובד מתפספסות בריאון מלחיץ - ודווקא האובייקטיביות יכולה לעזור לעובד ולמעביד. כאשר שוק גיוס העובדים מגלגל מיליארדי דולרים בשנה - אז כנראה שזו דרך העתיד. משקיעים או לא?

ג'טה - פלטפורמה חכמה למסחר בכרטיסי יד שנייה | על מה מדובר כאן? כמה פעמים יצא לכם שהכרתם מישהו שקנה כרטיס טיסה ובסוף משהו התפקשש הוא נתקע עם כרטיס הטיסה? האם מענה בקבוצות וואטסאפ או פייסבוק יכול לעזור להמוני האנשים ברחבי העולם שנתקעו עם כרטיס טיסה בלי אפשרות החזרה? אז הנה פתרון יעיל. מה המוצר? פלטפורמה למכירת כרטיסי טיסה, בדיקת תוקף הכרטיס בזמן אמת, קנייה מאובטחת דרך הרשת, החלפת שם בכרטיס ועוד. למה צריך את זה? כי פשוט הגיע הזמן שמישהו יידע להפגיש ולהנגיש בין אלו הרוצים למכור את כרטיס הטיסה לבין כאלו המחפשים לקנות כרטיס טיסה משתלם, ועל הדרך לעזור לאחר. אז יש פה גם חיסכון, לא רק בכסף אלא גם בטרחה ובלחצים, וכולם בעצם מרוויחים: המוכר, הקונה וגם חברות התעופה. אם 72 מיליון איש מדי שנה נתקעים עם כרטיסי טיסה - כנראה הפוטנציאל רב מאוד.

אז למה אתה עדיין צריך לחשוב טוב לפני ההשקעה? כי בסופו של דבר נצרך סכום כסף לא קטן כדי להשקיע. אלו לא מניות בודדות בבורסה, זה עולם ומלואו, חברות ומיזמים בהקמה, שאתה יכול להיות חלק מהם. אבל אל תוציא על זה את כל החסכונות שלך. השקעות סטארטאפים מיועדות לכסף זמין שאפשר לסכן לטובת עתיד טוב יותר: קרן השתלמות, ירושה, ביטוח תאונות, וכנראה גם אם אתה מרוויח מספיק בחודש. עם הכסף העתידי, כאשר ההשקעה תחזור ובגדול, תוכל להוריד לחץ מעתיד המשפחה והילדים: נישואים, דירה, ואפילו את הנחת לפרוש לפנסיה וללמוד עם חברותא בלי לחצים כספיים.

הגיע הזמן שלכם להשקיע באקזיט? לקחת חלק בדור הבא של ההשקעות?

'בסדנו', קבוצת יזמות והשקעות ישראלית-אמריקנית, עם שילוב רב תחומי של מומחים מנוסים, יציעו עבורך את ההשקעה המתאימה לך, את הפוטניאל והכדאיות המותאמים לך, ואת כלל מה שצריך לדעת לפני שמשקיעים באקזיט. לקביעת פגישת ייעוץ: פשוט לחצו כאן והשאירו פרטים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר