בקדמת הטכנולוגיה

בנות חרדיות הציגו: פרויקטים ביטחוניים פורצי דרך

סטודנטיות מהמרכז האקדמי לב, קמפוס טל בירושלים, נענו לאתגר אותו הציגו לפתחן חברות טכנולוגיה מובילות, והפתיעו בפיתוחים יוצאי דופן, חלקם מצילי חיים באירועים ביטחוניים המוכרזים כאר"ן (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלק מהמפתחות הצעירות (צילום: סמינר אופק)

היום (חמישי) הוצגה תערוכה טכנולוגית בה נחשפו פרויקטים הכוללים פתרונות לאתגרים ישראליים שהציבו החברות אינטל, רפאל, IBM, וארגוני סטארט-אפ חברתיים נוספים.

התערוכה באה בעקבות 'האקתון' Hack@Tal (אירוע בו מתכנתים, אנשי טכנולוגיה ואנשי מוצר ותוכן מתכנסים יחד כדי לעבוד על פרויקטים טכנולוגיים בנושא כלשהו) שהתקיים בקמפוס טל, הקמפוס של הנשים של המרכז האקדמי לב, בו השתתפו בנות דתיות וחרדיות בלבד, שיצרו פרויקטים טכנולוגיים שהוערכו על ידי בכירים בתעשייה כחדשניים ופורצי דרך.

בין הפרויקטים שהוצגו בתערוכה, בלטו גם כאלו ביטחוניים: תוכנה המנהלת אירוע רב נפגעים דוגמת מיון בשטח תחת לחץ, ועיבוד תמונה לצורכי ביטחון כחלק מהגנה על גבולות המדינה.

בנוסף, הוצגו פרויקטים הנוגעים לתחומים שונים: מחדר בריחה לעיוורים (שמתאים לכולם), עבור תוכנה המקנה חינוך פיננסי לילדים חרדים ועד תוכנה המעודדת כושר לבעלי מוגבלויות.

הפרויקט שזכה במקום הראשון, עונה לבעיה אותה הציבה כך חברת אינטל: "לצערנו הרב, אנחנו למודי ניסיון בכל הקשור לטיפול במקרים של אר"ן (אירוע רב נפגעים). אחד הקשיים באירועים כאלו, הוא חוסר תקשורת בין המטפל בשטח למטפל בבית החולים", כאשר הפתרון הוגדר מצד החברה בצורת "מערכת שתאפשר לבצע עדכון על פעולות טיפוליות שבוצעו בשטח, ותשלח בזמן אמת את הפרטים על כל מטופל לביה"ח, כדי שיוכלו שם לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר כשהמטופל יגיע".

את הפתרון פיצחו הבנות באמצעות צמיד אלקטרוני: כאשר איש חירום נתקל בנפגע, הוא עונד לו צמיד שמקליט את השיחה ביניהם, ומשגר אותה בצורת טקסט מפוענח ל'ענן'. איש הצוות שאחראי על שליחת הנפגעים לבתי החולים השונים מעודכן דרך הענן בכל מה שקורה בשטח עם הפצועים, בזמן אמת. הטקסט מגיע גם לבית החולים, הרבה לפני שהפצוע עצמו מגיע לשם, כך שבית החולים יכול להיערך באופן הטוב ביותר לקליטת הפצועים.

הבנות שיישמו את הפתרון, הן סטודנטיות של המרכז האקדמי לב - קמפוס טל וסמינר 'אופק' בירושלים, סמינר חרדי לבנות המשויך לתנועת פועלי אגודת ישראל (פא"י), בו לומדות בנות השואפות ל"בית של תורה", ולומדות מקצוע בעזרתו יוכלו להרשות לעצמן בהמשך - מבחינה כלכלית - לחיות עם בעל אברך.

"ההישגים המצוינים שמביאות איתן הבנות בסמינר שלנו", מציין בסיפוק מנכ"ל תנועת פא"י ר' חנוך ורדיגר, "הם סמל למהות מוסדות החינוך של התנועה, שערכיה נטועים עשרות שנים ביסודות של תורה - שאינה סותרת התייחסות לכל תחומי החיים, ללא התפשרות על מצוינות. מנהלת הסמינר חיה צ'סרק וד"ר שרה גנוט (שעומדת בראש הצוות האקדמי של קמפוס טל במרכז האקדמי לב), עושות עבודת קודש גדולה, שאת תוצאותיה אנו רואים בשטח יום יום".

יצוין, כי ה'האקתון' המדובר נערך על ידי המרכז האקדמי לב שמפעיל את מרכז היזמות לב-טק. האירוע ב-JVP של הצגת ששה פרויקטים שיצאו מהאקתון התקיים בשיתוף עם רובע המדיה של JVP, הרשות לפיתוח ירושלים, JNext, וStartUp Nation Central.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר