הקנס יבוטל

בעל דוכן התפילין נקנס ועורר מהומה

פקח עיריית ירושלים קנס חסיד חב"ד ב-475 ש"ח לאחר שהציע לעוברים ושבים להניח תפילין, בדוכן שקיים כבר 4 שנים ליד התחנה מרכזית. ר"ע י-ם ניר ברקת: "הקנס יבוטל" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נהוראי שבת)

שוב קנסות לבעלי דוכן תפילין והפעם בירושלים: דוב בער כהן, חסיד חב"ד, הגיע הבוקר (שישי) לזירת התחנה המרכזית בירושלים שם הציע לעוברים ושבים להניח תפילין. למקום הגיע פקח העירייה שדרש ממנו לפנות מידית את הדוכן ולחדול מהנחת התפילין לעוברים ושבים.

הפקח קנס את כהן ב-475 ש"ח. בכירים בחב"ד אומרים כי זה כבר 50 שנים שדוכני התפילין שיזם הרב מליובאוויטש הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף היהודי והישראלי ובלתי יעלה על הדעת כי יינתן דו"ח לחסיד שכל 'פשעו' החמור הוא הצעה להניח תפילין ליהודים.

מאוחר יותר פרסמה חברת מועצת עיריית י-ם ממרצ, לורה ורטון בדף הפייסבוק שלה כי היא האחראית לקנס: "גאה להיות אחראית למתן הדו"ח לדוכן התפילין בתחנה המרכזית".

במקביל, יו"ר 'דגל התורה' בירושלים, אליעזר ראוכברגר, פנה לעיריית ירושלים לאחר המקרה ודרש לבטל את הדו"ח. בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר ראוכברגר: "זה בושה! ככה לא עושים במדינת היהודים, פניתי מיידית למנהל הפיקוח העירוני אילן ששון ולתובע העירוני חיים נרגסי בדרישה לבטל את הדו"ח".

יו"ר סיעת יהדות התורה ונציג חב"ד בעירייה יעקב הלפרין מסר ל'כיכר השבת': "פניתי לעיריית ירושלים לבטל את הדו"ח, ואעמוד על כך שזה יבוצע. לא יתכן שבעיר הקודש יתנכלו לדוכן תפילין, שקיים במקום כבר כמה שנים, ולא רק שלא מפריע לאיש, אלא רבים נהנים ממנו. בפרט ובוודאי שהאזור שוקק דוכנים מסחריים בהם פקחי העירייה לא מטפלים".

השליח דב בער כהן הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "זו שערורייה ממדרגה ראשונה! לא פעם ראשונה שפקחים מנסים להזיז אותי ממקומי, אבל הפעם גם קיבלתי הוראה לעזוב את המקום. אני בשליחות של הרבי ולא מתכוון לעזוב את המקום, מאז ניתן לי הדו"ח, הספקתי להניח תפילין לעוד עשרות אנשים".

כהן הוסיף: "יש כאן אפליה. בדוכנים על ידי מוכרים פרחים בפיראטיות ומנגנים בכלי נגינה, אבל לא אמרו להם מילה, בניגוד אלי".

המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ מטעם תנועת התעוררות מסר: ״ירושלים היא בירת העם היהודי, ועלינו להיות אחראים לכך שכל תושב ירגיש בה נוח, ושיהיה לו חלק בהוויה של העיר - חילוניים, דתיים וחרדים. אסור לייצר תמונה מפלגת בעם של מלחמה ביהדות ובתפילין. צריך למצוא את הנוסחה לחיים משותפים בכבוד. אם הדוכן אינו חוקי, צריך לבחון האם ניתן להסדיר את הנושא, כך שכל אחד ואחת יוכלו להרגיש חלק בירושלים של כולנו״

פרסום הסיפור ברשת עורר סערה רבה וגם מתנדבים שהודיעו כי הם מוכנים לשלם את הקנס. אחד מהם שלום יזדי מנכ"ל חנויות 'אתרוג' שאמר "כשרואים משהו כזה, זה מקפיץ לא נתפס. שנים שיהודים נהרגים עבור תפילין ופה בירושלים מקבלים קנס על הנחת תפילין".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: עיריית ירושלים רואה בהערכה את פעילות תנועת חב״ד בעיר וברחבי הארץ, במטרה לאהבת ישראל וקירוב לבבות.

לעירייה שיתוף פעולה מצויין עם נציגי חב״ד ופעיליה ויש לציין כי אנשי חב״ד נוהגים באופן כללי לקבלת ההיתרים הנדרשים בחוק לצורך הצבת מתקנים ודוכנים ברחוב.

במקרה זה מדובר בתלונות שהגיעו לפיקוח העירוני על הצבת דוכן ללא הסדרה כחוק. לצערינו למרות בקשות העירייה וההתראות מראש, סירב בעל הדוכן לבצע את הנדרש ממנו לקבלת ההיתר החוקי ואף הרחיב את הדוכן בסככה ושלטים ללא אישור.

לבקשת ראש העיר ניר ברקת ובתיאום עם התובע העירוני יובהר למפעיל הדוכן כי הקנס שניתן לו יבוטל ובעל הדוכן יתבקש להסדיר את המשך פעילותו כחוק, באופן שיניח את דעת כל הצדדים ועל פי הנוהל העירוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר