חוף ללא מציל

אסון: שלומציון בת ה-4 טבעה למוות בכנרת

הילדה שלומציון לקס בת ה-4 טבעה בסוף השבוע בכנרת, במהלך רחצה עם המשפחה בחוך לא מוכרז, פונתה במצב אנוש ובהחייאה לבית החולים ובמהלך השבת נקבע מותה (חרדים)

מקום טביעת הילדה, ביום שישי (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

אסון בכנרת: הילדה שלומציון לקס, בת ה-4, טבעה בסוף השבוע בכנרת, פונתה במצב אנוש לבית החולים ובמהלך השבת נקבע מותה.

שלומציון ע"ה, בת למשפחה חרדית מכרמיאל, טבעה בשעות אחר-הצהריים של יום שישי, בחוף המזרחי בכינרת ופונתה במסוק של מד"א לבית החולים זיו בצפת כשהיא במצב אנוש.

בחוף בו טבעה, לא היו שירותי הצלה ולפי ההערכה של הצוות הרפואי בבית החוילם, היא נמשתה לאחר ששהתה זמן רב במים ובנוסף חלף זמן רב ממתי שנמשתה עד שקיבלה טיפול רפואי בשטח עקב המרחק משירותי ההצלה.

מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת, ד"ר יורי וינר, אמר כי "היא הייתה ללא דופק וללא נשימה. נעשו ניסיונות החייאה גם בשטח וגם במסוק, ובהמשך על ידי הצוות הרפואי בחדר הטראומה ובטיפול נמרץ ילדים, אך למרות המאמצים הרבים לצערנו הפעוטה נפטרה. הודעה נמסרה למשפחתה של הילדה".

מהמשטרה נמסר ביום שישי כי "בכנרת, בחוף שיזף - רותם ילדה בת ארבע טבעה ובהמשך נמשתה מהמים ע"י הוריה כשמצבה מוגדר אנוש. הוריה של הילדה שהבחינו בהעלמותה פתחו בחיפושים על החוף ולבסוף איתרו אותה בתוך האגם, היא נמשתה מהמים והצוות הרפואי שהוזעק למקום ביצע בילדה פעולות החייאה והיא פונתה במסוק לבית החולים זיו בצפת".

עוד נמסר מהמשטרה כי "החוף שיזף רותם אינו מוכרז לרחצה ואין שם עמדת מציל".

הלוויתה תערך בשעה 01:00 בלילה.

המשטרה מזכירה לציבור המבלים מספר כללי בטיחות באזור חופי הכנרת:

  • יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים המעניקים שירותי הצלה.
  • אין להשאיר תינוקות, ילדים וצעירים ללא השגחה ליד כל מקור של מים, רוב הטביעות מתרחשות בשקט ובמהירות בנתק הקצר שבו אין השגחה
  • במידה ונכנסים לכנרת או לכל מקור מים אחר, רצוי להשאיר מישהו על החוף שיוכל להזעיק באופן מיידי את כוחות המשטרה במידה של היסחפות או כל מצוקה אחרת.
  • ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בליווי אדם נוסף
  • אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות.
  • אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר