לאחר המתיחות, שלום

ויז'ניץ מונסי התנצלו בפני האדמו"ר מסקווירא

לאחר שבועות של מתיחות בין החצרות סקווירא וויז'ניץ ממונסי בשל ביקור בבית האדמו"ר מקאסאן, חלופת מכתבים בסוף השבוע מלמדת על שלום בין החצרות לאחר ההבהרה (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסקווירא והאדמו"ר מויז'ניץ ממונסי (צילום: מגזין 'הציבור החרדי')

לאחר המתיחות, שלום: ביום חמישי האחרון שיגר הרה"צ רבי אליעזר וולף הגר, האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים-ליקווד, מכתב הבהרה בשם אחיו האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי, אל הגר"י איזנברג, דיין חסידות סקווירא.

במכתב, הביע האדמו"ר את צערו על הפגיעה ברבי מסקווירא בכך שביקר אצל הרבי מקאסאן המתגורר בפאתי מונסי ובכך לטענת סקווירא השיג גבולה של החסידות החשובה, כפי שדווח לראשונה ובהרחבה ב"כיכר השבת".

במכתבו כותב הרבי מויז'ניץ-ליקווד: "אגלה לך מצפוני לבבי כאשר נצטערתי מאוד אודות השערורייה שאירעה לאחרונה שנגרמה צער ועוגמת נפש לדודי כ"ק האדמו"ר מסקווירא מזה שהלך אחי כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי לקבוע מזוזה בשכונה הסמוכה לשיכון סקווירא.

מכתב ההתנצלות

"ודיברתי בעניין זה עם אחי ואמר לי שכשהולך לשם לקבוע מזוזה בכלל לא עלתה על דעתו שהבית ההוא נמצא בסמוך לשיכון סקווירא ויתפרש בזה כאילו פוגע בזה חס ושלום בכבודו של דודי וחלילה לא במעל ולא במרד עשה זאת ואין לשער ואין לתאר גודל צערו ועוגמת נפשו על מה שמעשה שטן הצליח לגרום פירוד לבבות".

בתגובה, פרסם בערב שבת הדיין הגאון רבי יוסף ישראל אייזנברג, לקהל חסידי סקווירא, כי ההתנצלות התקבלה. "רציתי להודיע בזה שמכתב הרצוי מטה קיבלתי לנכון מידידי כ"ק האדמו"ר הרה"צ מויז'ניץ ירושלים.

מכתב קבלת ההתנצלות

"ואנו מתפללים גם להבא שיסודות השיכון של תורה ויראת שמים, והנהגות קדושה וטהרה ומידות טובות, על דרך רבותינו הקדושים שרפי מעלה, שיסודתו בהררי קודש, במסירות נפש, על ידי האדמו"ר זצ"ל, ומתנהג בקדושה על ידי איתן אדוננו האדמו"ר שליט"א, יתמשך ויתנהג ביתר עוז שאת ויתר עוז מעתה ועד עולם".

יצויין כי מעיון מעמיק במכתב ניתן לראות שיש כאן בעיקר סולם סמלי לירידה מהעץ של המתיחות בין החצרות כפי שנחשפה ב"כיכר השבת". לגופו של עניין, בויז'ניץ לא מתנצלים מפורשות על הביקור בבתי האדמו"ר ובבתי החסידים בשכונה בפאתי מונסי וגם לא מתחייבים באופן ברור שהדבר לא יקרה שוב, אלא מדובר בהבעת צער סמלית ובהבנה שנגרם כאב לרבי מסקווירא דודו ומחותנו של הרבי מויז'ניץ ממונס ועל כך הם מצטערים.

כפי שדווח בהרחבה ב"כיכר השבת", לפני כחודש התקיימה בארצות הברית חתונת ענק בחצר חסידות סקווירא - תולדות אברהם יצחק כאשר לראשונה, באורח חריג, לא השתתפו בשמחה האדמו"רים מויז'ניץ, בניו של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

האדמו"ר מסקווירא והאדמו"ר מויז'ניץ ממונסי (צילום: מגזין 'הציבור החרדי')

מתברר שסיפור לכאורה אזוטרי שהחל לפני שנתיים והמשכו בתקופה האחרונה גרם למתח בין החצרות הנכבדות, זאת בצל היותם של האדמו"רים בשנת אבל. כפי שנחשף ב"כיכר השבת", לפני שנתיים עורר הרבי מקאסאן את חמתם של ראשי חסידות סקווירא, בשעה שהגיע להתגורר בפאתי העיירה מונסי שם פתח בית מדרש קטן לעצמו.

בחסידות סקווירא ראו זאת בעין שלילית, שכן לדבריהם, מדובר היה במרחק פחות ממייל משיכון סקווירא ולפיכך טענו כי מדובר בחדירה לטריטוריה של החסידות הוותיקה, בניגוד לצוואתו של האדמו"ר מסקווירא זצ"ל, שהורה כי על השיכון החסידי להיות מופרש ומובדל מכל יישוב. בחסידות קאסאן טענו מנגד כי המרחק בפועל הינו יותר ממייל וכי על פי נתוני מפות גוגל המרחק מספיק דיו ואיננו מהווה "איום" על חסידות סקווירא.

לאחרונה הגיע הרבי מויז'ניץ ממונסי לבקר בביתו של הרבי מקאסאן ולפיכך עורר את זעמם של עסקני חסידות סקווירא שטענו כי הביקור מהווה הכרה במי שקרא על מורם ורבם תיגר בכך שהגיע להתגורר בסמוך מידי לשיכון סקווירא בניגוד לנהלים ולתקנות.

ייאמר מראש כי הרבי מויז'ניץ' שהינו אחיין ומחותן של הרבי מסקווירא' הגיע בכלל על מנת להשתתף בטקס חנוכת הבית לאחד מחסידיו אולם עדיין הביקור הרשמי (שנערך, אגב, כביקור גומלין. י"כ) בבית הרבי מקאסאן, עורר את חמתם של חסידי סקווירא שכעסו על מתן הלגיטימיות לרבי שפגע בגבולות השיכון.

בשמחה שהתקיימה לאחרונה בסקווירא לא השתתפו האחיינים האדמו"רים החדשים מויז'ניץ, מה שגרם לגל שמועות בחצרות כביכול ההיעדרות הינה על רקע המשבר בעקבות הכעס.

בסקווירא שמרו על עמימות והגירסה הרשמית טענה כי האדמו"רים מויז'ניץ לא הוזמנו רק בשל היותם בשנת האבל על הסתלקות אביהם הרבי זצ"ל, אך כעת, חלופת המכתבים מלמדת על הכעס ששרר ועל סיומה של המתיחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר