החרדים ניצחו

העירייה תצטרך לערער נגד מתחם התחנה

אחרי שמשה ליאון נעדר מהישיבה, אושרה ההצעה החרדית ברוב של 16 תומכים. היועץ המשפטי סבור כי ההצעה לא חוקית והחרדים נערכים לעתור לבית המשפט (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מועצת עיריית ירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הערב (ראשון) נערכה ישיבת מועצה שלא מן המניין, אותה יזמו הנציגים החרדים מכלל הסיעות. הישיבה ארכה 25 דקות בלבד, ובמהלכה עלתה לסדר ההצעה החרדית, שמחייבת את עיריית ירושלים להגיש ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה נגד תוכנית מתחם התחנה, שאושרה כבר בוועדה המחוזית.

במהלך הדיון הקצר שנערך בנושא, הדגיש חבר המועצה יוחנן ויצמן כי ההצעה מחייבת את כלל עובדי עיריית ירושלים, "כולל עובדים המשתכרים שקל לחודש", כשהוא מתכוון לברקת, שוויתר על משכורתו לטובת משכורת סמלית של שקל בלבד.

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס זעם על חוות הדעת של היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אלי מלכה, לפיה הדיון לא בסמכות חברי המועצה. "שלושה שבועות אתם יודעים מההצעה לסדר, ורק עכשיו, חמש דקות לפני הישיבה, נזכרתם להביא לנו את חוות הדעת של היועץ המשפטי. אני מבקש שיתנו לי חמש דקות כדי להביא חוות דעת נגדית".

ואכן, פינדרוס הביא לברקת חוות דעת נגדית, הטוענת שבסמכות חברי המועצה לחייב את העירייה להגיש עירור למועצה הארצית.

כך או כך, ההצעה החרדית אושרה ברוב של 16 תומכים מול 11 מתנגדים בלבד. בסיום הדיון אמר פינדרוס ל'כיכר השבת', כי "ככל הנראה נצטרך ללכת לבית המשפט כדי לחייב את העירייה להגיש את הערר. לצורך כך אנחנו אוספים כסף, מי שיכול לתרום זה יסייע לנו".

מי שנעדר מהישיבה, אותה כאמור יזמו הנציגים החרדים, היה המועמד משה ליאון. "לצערי, מועצת העיר הפכה לקרקס חסר משמעות. נציגי ציבור, שטובת העיר ירושלים אינה בראש מעייניהם - הפכו את מליאת המועצה לבימת שיסוי בין המגזרים והאוכלוסיות השונות בעיר כחלק מקמפיין פוליטי", תקף את הנציגים החרדים שיזמו את הישיבה.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיב לדיון: "לפני 5 שנים כל מה שהיה כאן זה מבנים נטושים וקוצים יבשים. עבדנו קשה כדי להפריח את השממה, ולהקים את מתחם התחנה, שהפך לאחד המקומות התוססים והיפים בעיר. אי אפשר לדמיין היום את ירושלים בלעדיו"

ראש העיר הוסיף: "לצערי, לקראת עונת הבחירות, מנסים גורמים שונים לאיים על הסטטוס קוו, ובכל מיני תרגילים פוליטיים במועצת העיר מאיימים לסגור את מתחם התחנה בגלל שחלקים בו פועלים בשבת. הסטטוס קוו בעיר מכבד את השבת ואומר שיש מסעדות ומקומות בילוי פתוחים בשבת, ואין מסחר בחלק היהודי של העיר".

"זו פשרה חברתית שמאפשרת לנו לחיות יחד. מתחם התחנה מוסיף ערך גדול לירושלים ונותן מענה גם בשבתות לציבורים שונים בעיר - למגזר החילוני, למגזר הלא יהודי ולתיירים רבים. מתחם התחנה יישאר פתוח, בהתאם לחוק ולסטטוס קוו, כי בירושלים יש מקום לכולם וחשוב שכולם ירגישו בה בבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר