ההקלטות של חפץ

הכביסה היבשה, המתנות והדירה בקיסריה

ההקלטות שפורסמו הערב בחדשות 2 חושפות שיחות של מי שהיה יועצם של הזוג נתניהו, חפץ, עם היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, על התנהלותם של הזוג נתניהו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וחפץ (צילום: פלאש 90)

התוכניות לשיפוץ הווילה של משפחת נתניהו בקיסריה על-חשבון המדינה, מזוודות של כביסה שנלקחו לניקוי יבש בחו"ל ("כי אשת ראש הממשלה אוהבת את הריח") וניסיון להטעות כתבים. כל אלו נחשפו הערב (ראשון) בחדשות 2 כחלק מתמלול הקלטות שביצע ניר חפץ, שהיה יועץ התקשורת של בנימין נתניהו ורעייתו שרה, אך הפך לעד מדינה נגד ראש הממשלה.

ההקלטות הן של שיחות שלו עם היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה ב-17 השנים האחרונות, עו"ד שלומית פרגו ברנע, ובהן נחשפו היבטים נוספים בהתנהלות במעון הרשמי של ראש הממשלה ובבית של בני הזוג נתניהו בקיסריה.

השיחה עסקה בין השאר בהוצאות על הבית הפרטי שהושתו על קופת המדינה:

עו"ד פרגו ברנע: אני רוצה לגלגל את האחריות ממני. שיהודה (וינשטיין, לשעבר היועמ"ש) יגיד שדין קיסריה כדין בלפור. שייקח את האחריות. זו לא חוכמה שתגיע אלינו בקשה, אנחנו נגיד לא, והוא יגיד כן. אני לא רוצה. אני רוצה לפעול לפי ההנחיות שלו. הוא היועץ המשפטי לממשלה.

חפץ: כבר אמרת את זה ליהודה (וינשטיין)?

עו"ד פרגו ברנע: אמרתי את זה גם לנתן (אשל), אני רוצה שהיועץ ינחה אותי איך לפעול, שיהודה יגיד "דין קיסריה כדין בלפור". יופי, אז הכול יהיה מאוד פשוט. מה זה המשחק הכפול הזה? אני צריכה להתעמת עם ראש הממשלה?

חפץ מדגיש בפניה שלמעשים עלולה להיות משמעות פלילית:

חפץ: אני רוצה להגיד דבר אחר. בסופו של דבר הסיפור של קיסריה במאה אחוז יהיה ביאח"ה, ולכן את חייבת לדעת שאת תהיי ביאח"ה, ואת תאמרי דברים שאת יכולה לעמוד מאחוריהם. אני ממש אומר לך שתשמרי כל ניירת וכל דבר שאת עושה.

עו"ד פרגו ברנע: טוב שאתה אומר לי, כי כבר הייתי ביאח"ה. לידיעתך, הייתי ביאח"ה בסיפור של המתנות.

חפץ: בקדנציה הקודמת?

עו"ד פרגו ברנע: כן. נתתי שם עדות... יישרתי את ההדורים עם דוד שמרון כשהם נכנסו.

על פי ההקלטות, עו"ד פרגו-ברנע נתקלה במהלך כהונתה תחת נתניהו בדרישות חריגות ביותר.

עו"ד פרגו ברנע: הם רוצים לסדר את כל החצר (בקיסריה) לפי תוכנית אדריכלית שהם בנו לעצמם. אז אנחנו אומרים "כן, מה... לא?"

חפץ: היה כזה דבר?

עו"ד פרגו ברנע: כן.

חפץ: מה זה רצו לעצב את החצר מחדש?

עו"ד פרגו ברנע: הם מעצבים את החצר, יש תוכנית.

חפץ: משרד ראש הממשלה משלם על זה?

עו"ד פרגו ברנע: יש תוכנית עם הדמיה, הם רוצים שהמשרד ישלם. הם אמרו שיש נזקים כתוצאה מעבודות הביטחון. אנחנו אומרים, בסדר. מה שהביטחון פגע, אנחנו נחזיר את המצב לקדמותו, אבל בואו נראה באופן סביר מה צריך להחזיר. למשל, רוצים עץ שיסתיר עמוד, או הגבהת החומה, או שצריך להסתיר את החומה שהוגבה, אבל הכול צריך לעשות בהיגיון. אבל עכשיו צריך את האדמה, ואת העציצים, ואת המטפסים, וצריך את התומכים, וצריך כל מיני סוגי מילוי, ויש את ההדמיה איך תיראה החצר שלהם. למה אנחנו צריכים להשתתף? בלענו את זה.

חפץ: כמה כסף אושר לזה?

עו"ד פרגו ברנע: לא זוכרת.

חפץ: נדמה לי שהבקשה הייתה למאות אלפים.

עו"ד פרגו ברנע: עשרות אלפים.

חפץ: בשביל מה צריך את כל החזירות הזו קיבינימט?

חפץ: נתן (אשל) שם כל הזמן בעבודות. בחודשים האחרונים הוא מסתובב עם מתווכי דירות בגבעתיים, והראה להם דירה של שרה ומכר לה אותה. כדי שלא יזהו שהוא ראש לשכת ראש הממשלה, הוא היה הולך עם האוטו של אשתו.
חפץ: שרה אובססיבית לכל מיני פרטים ישנים. יש את הארונות אמבטיה האלו הישנים של פעם. לבן כזה מפלסטיק שעולה 60 שקלים. אורזים, שמים את זה בניילון עם פצפצים, ושולחים את העובדים מפה להביא.

עו"ד פרגו ברנע: תקשיב, זה בדיוק אותו סיפור כמו שהיה עם המתנות, והייתי במשטרה. אמרו לי, הדברים שתפסו שם זה כף חול מפלסטיק של ילד.

חפץ: ארוזה.

עו"ד פרגו ברנע: ארוז שלוש פעמים בפצפץ.

חפץ: גיל (שפר) פשוט פתח כי הוא היה סקרן, והוא חטף שוק.

עו"ד פרגו ברנע: מי מממן את הדברים האלו?

חפץ: מה זה מי מממן?

עו"ד פרגו ברנע: את האריזות...

חפץ: זה הכול עושים הוא והוא... גיל טוען שנתן (אשל) בעצמו ארז את זה, נתן (אשל), פיזית.

עו"ד פרגו ברנע: נו ניר, גיל אומר? אני במו עיניי ראיתי את נתן (אשל) ועזרא (סיידוף), במו עיניי, עומדים בקיסריה ומנקים את המזגן.

עו"ד פרגו ברנע: יש כל הזמן אחזקה שוטפת בשירות שמצטברת להרבה מאוד כסף. אני אמרתי לאייל ולנתן (אשל) 'תראו הייתה פנייה של עיתונאי שרצה לדעת מה ההוצאות של בית ראש הממשלה בקיסריה'. הצלחנו למרוח אותו.
חפץ: זה היה אייכנר (איתמר אייכנר, "ידיעות אחרונות").

עו"ד פרגו ברנע: הצלחנו למרוח אותו, אבל למחרת זה יכול להגיע עוד פעם, אנחנו צריכים לשמור על ראש הממשלה שלא יסתבך בדברים האלה, ואנחנו צריכים לשמור גם על עצמנו. מחר יבואו וישאלו איך אישרנו דברים כאלה.

חפץ: יש שם סודות נורא גדולים בנושא הכסף. את נתת לי רק דוגמה אחת בנושא המתנות (קנקן התה של מרקל), אבל ידעתי שהיו הרבה מקרים של מתנות שהגיעו ישירות לבלפור.

חפץ: אני חושב שבחשבונות המלונות בחו"ל היא עושה כל מיני תרגילים כדי להסתיר כל מיני הוצאות. עדנה (חלבני, מתאמת הנסיעות) סיפרה לי שבכל נסיעה מגיעות לפחות 5-4 מזוודות לניקוי יבש, ואני אומר לך שפשוט עיתונאים שאלו אותי ובדקתי בחשבונות.

עו"ד פרגו ברנע: אין.

חפץ: אין דבר כזה בחשבונות, הם איכשהו מסתירים את זה בתוך...

עו"ד פרגו ברנע: איך זה לא יוצא?

חפץ: כי אני אומר לעיתונאים שבדקתי בחשבונות, ובדקתי עם משרד החוץ, שזה החשבונות שעוברים דרכם, והם אומרים, שהאקסטרות מאוד מאוד קטנות. אבל בוודאות בכל נסיעה יש 5-4 מזוודות ניקוי יבש.

עו"ד פרגו ברנע: מותר להם להביא מזוודות כדי לשלוח כביסה?

חפץ: מותר להם שירותי כביסה בחו"ל.

עו"ד פרגו ברנע: אבל זה שימוש לרעה בכספי ציבור, להביא כביסה שלא משתמשים בה שם, רק כדי להביא אותה לניקוי.

חפץ: תקשיבי, באחת הנסיעות אמר לי גיל שפר (ראש הסגל), "הגיעו שמונה מזוודות לניקוי יבש". עכשיו שתביני, יש פה תקציב לניקוי יבש במכבסה שהוא לא ממש מוגבל. לפי מה ששפר אומר, היא פשוט אוהבת את הריח.

חפץ: את יודעת מה עדנה (חלבני, מתאמת הנסיעות) סיפרה פעם?

עו"ד פרגו ברנע: נו?

חפץ: שנתן (אשל) שלח אותה בניו אורלינס למלון, להגיד למנהלי המלון שיש לשרה בדיוק יום הולדת, והיא מאוד תשמח שייתנו לה מתנה. אבל מה? הם רצו לכוון אותם שהיא תקבל קרמים, דברים של קוסמטיקה. נתן אמר למנהלת המלון, "אל תביאו לה פרחים, כי היא אלרגית לפרחים", וזה שטויות כי הבית בבלפור מלא בפרחים. אמר גם לא שוקולדים כי היא לא אוכלת אותם. אז אמרו "מה כן?", אמרו שהיא מאוד אוהבת קרמים. היא קיבלה סלסילה ענקית של קרמים מהמלון, עדנה סיפרה לי בגאווה.

עו"ד פרגו ברנע: אתה יודע שזו מתנה אסורה...

חפץ: כן?

עו"ד פרגו ברנע: בוודאי.

עו"ד פרגו ברנע: אני מרגישה שיש פה בעיות שחורגות מהבעיות שאנחנו בדרך כלל פגשנו. דיברתי עם יהודה (וינשטיין, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה) ואמרתי לו. הוא אמר לי: "מה זאת אומרת? לכי לרה"מ ותדברי איתו". אמרתי, יהודה, אתה לא מבין איפה אני חיה. אם אני הולכת לראש הממשלה, יום למחרת אני לא במשרד. הוא חשדני מאוד. הוא לא מוכן לשמוע דברים כאלו. הוא אומר "אז מה את עושה?". אמרתי, תראה, בדרך כלל אני מונעת את הדברים האלו, עשינו נוהל עבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר