השלום בין החצרות

לאחר המתיחות: הרבי מסקווירא ביקר אצל מחותנו הרבי מויז'ניץ ממונסי

סיומה הטוב של המתיחות שנמשכה בשבועות האחרונים, באה לידי ביטוי בביקור שערך האדמו"ר מסקווירא במעונו של מחתונו האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי, זאת לאחר מכתב ההבהרה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים יחד, אמש (באדיבות המצלם)

השלום בין החצרות: אמש (ראשון), לראשונה לאחר מכתב ההבהרה, הגיע האדמו"ר מסקווירא לביקור אצל מחותנו האדמו"ר מויז'ניץ במונסי, ביקור גומלין, שלימד על כך שהמנהיגים הרוחניים שמו קץ למתיחות הגדולה והשלום והאחווה שבו לשרור בין החצרות.

מדובר כאמור בביקור ראשון ורשמי של האדמו"ר מסקווירא אחרי שלא הגיע לבקר אצל הרבי מויז'ניץ ממונסי מאז ימי השבעה על פטירת הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

האדמו"רים שוחחו בדברי תורה ובמנהגי חסידות שיסודם בהררי קודש ושתו לחיים.

כזכור, כפי שדווח לראשונה ובהרחבה ב"כיכר השבת", המתיחות הגדולה החלה לאחר שהרבי מויז'ניץ ממונסי הגיע לבקר בביתו של הרבי מקאסאן, שהגיע להתגורר בפאתי העיירה מונסי, סמוך לשיכון סקווירא שם פתח בית מדרש קטן לעצמו, ועורר את זעמם של עסקני חסידות סקווירא.

ביקורו של הרבי מויז'ניץ ממונסי אצל הרבי מקאסאם עורר זעם בסקווירא בטענה כי הביקור מהווה הכרה במי שקרא על מורם ורבם תיגר בכך שהגיע להתגורר בסמוך מידי לשיכון סקווירא בניגוד לנהלים ולתקנות.

לפני כחודש התקיימה בארצות הברית חתונת ענק בחצר חסידות סקווירא - תולדות אברהם יצחק כאשר לראשונה, באורח חריג, לא השתתפו בשמחה האדמו"רים מויז'ניץ, בניו של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

יצוין כי הרבי מויז'ניץ, שהינו אחיין ומחותן של הרבי מסקווירא, הגיע בכלל על מנת להשתתף בטקס חנוכת הבית לאחד מחסידיו אולם עדיין הביקור הרשמי (שנערך, אגב, כביקור גומלין. י"כ) בבית הרבי מקאסאן, עורר את חמתם של חסידי סקווירא שכעסו על מתן הלגיטימיות לרבי שפגע בגבולות השיכון.

ביום חמישי האחרון שיגר הרה"צ רבי אליעזר וולף הגר, האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים-ליקווד, מכתב הבהרה בשם אחיו האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי, אל הגר"י איזנברג, דיין חסידות סקווירא. במכתב, הביע האדמו"ר את צערו על הפגיעה ברבי מסקווירא בכך שביקר אצל הרבי מקאסאן המתגורר בפאתי מונסי ובכך לטענת סקווירא השיג גבולה של החסידות החשובה.

בתגובה, פרסם בערב שבת הדיין הגאון רבי יוסף ישראל אייזנברג, לקהל חסידי סקווירא, כי ההתנצלות התקבלה. "רציתי להודיע בזה שמכתב הרצוי מטה קיבלתי לנכון מידידי כ"ק האדמו"ר הרה"צ מויז'ניץ ירושלים", נכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר