המתיחות נמנעה

הגר"ד לאו העביר את הדיון הרגיש לידי יורשו

חשיפת "כיכר השבת": הדיון האחרון בראשות הרב לאו במועצת הרה"ר היה אמור להיות טעון ומתוח, בשל חשש לקריסת 'מתווה הכשרות' החדש, אך הוא ימתין לגר"י יוסף (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת מועצת הרבנות, היום (באדיבות המצלם )

מועצת הרבנות הראשית התכנסה הצהריים (שני) לדיון אחרון בראשות הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הנכנס לתפקידו החדש כנשיא מבתי הדין הרבניים.

הישיבה, שנקבעה מראש, היתה אמורה להיות טעונה בשל 'מתווה רפורמת הכשרות', שכן כפי שנחשף ב"כיכר השבת", כל הרבנים החתומים עליו חזרו בהם ומבקשים לבצע בו שינויים דרמטיים.

ברגע האחרון הודיע הרב הראשי כי החליט לדחות את הדיון במתווה, ולהשאיר את ההכרעה לראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הנכנס לתפקיד נשיא המועצת, אך עם זאת, הרב העלה את סעיף ניתוק יחסי משגיח - מושגח, שאושר.

ברבנות מציינים, כי אחת הסיבות המרכזיות לדחיית הדיון במתווה היא העובדה שחברי הוועדה, שהוקמה כבר לפני יותר משנה, הגישו את מסקנותיהם הסופיות רק בשבוע שעבר, כאשר ישנם עדיין חילוקי דעות בין חברי הוועדה לגבי מספר סעיפים.

חשיפת "כיכר השבת", בסוף השבוע

ל"כיכר השבת" נודע, כי הגר"ד לאו אמר בישיבה: "נושא תקנון מועצת הרבנות הראשית לישראל עלה על שלחן המועצה מספר פעמים בעבר. לאחר דיונים רבים, התגבש תקנון ראוי לניהול המועצה ודרכי פעולתה".

לדברי הרב לאו, "גם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט עבר על התקנון והעיר את הערותיו, והתקנון תוקן על פי הנחיותיו. היועהמ"ש אישר אמש, שגם בנסיבות הקיימות ראוי לדון בנושא".

"למרות זאת", הוסף הרב הראשי, "היות ונבצר מעמיתי הראש"ל הרב יוסף נשיא בית הדין הרבני הגדול, ומי שאמור לכהן כנשיא מועצת הרה"ר בעוד כחודש ימים, להשתתף בישיבה זו, איני מעלה את הנושא לדיון היום. אני מעביר את נושא התקנון לפתחו של הנשיא הנכנס".

לדבריו, "בעניין יישום מתווה הכשרות, היות והוא יחל בפועל בתקופת כהונת הנשיא הנכנס, וענייני הכשרות תהיינה תחת סמכותו, איני מוצא כראוי לקבל החלטה שנוגעת לתפקידו. על כן אני לא מעלה לדיון גם את נושא מתווה הכשרות, זאת, למעט פרט אחד מהמתווה, נושא שעניינו ביטול הזיקה שבין המשגיח למושגח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר