הגרב"מ אזרחי התרגש

כשחבר ה'מועצת' ביקש פטור מגיוס לצה"ל

ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי נחשף היום לחתימתו על מכתב תלמידי חברון בבקשה להשיג לעצמם פטור מגיוס, בעת מלחמת תש"ח (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

סוגיית גיוס תלמידי הישיבות לצבא ניצבת בימים אלו על סדר יומו של הציבור החרדי, על רקע תזכיר חוק הגיוס שגובש על ידי וועדה מקצועית במשרד הביטחון. אולם כידוע ימיה של הסוגיה הרגישה והנפיצה הינם כימי שנותיה של מדינת ישראל.

מי שמעורב בנושא גיבוש החוק, ואף פרסם כזכור מכתב חיזוק בנידון לחברי הכנסת של דגל התורה, הוא חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת עטרת ישראל הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי.

היום (שלישי), בשעות הצהריים, הראו לו מספר תלמידי ישיבה מכתב היסטורי מימי קום המדינה, בשנת תש"ח, בו רשום שמו לצד תלמידי ישיבה נוספים, כאשר ישיבת חברון כנסת ישראל פנתה למרכז אגודת ישראל לבקש פטור משירות צבאי ללומדי התורה.

הגרב"מ אזרחי התרגש לראות את המכתב, והגיב כי "כאז כן כיום, עלינו לעמוד על המשמר שלא יפגעו חלילה בלומדי התורה, בני הישיבות, שבזכותם אנחנו קיימים".

המכתב ההיסטורי

בין החותמים על המכתב ההיסטורי, ניתן למצוא מרביצי תורה וראשי ישיבות נוספים, דוגמת הגאון רבי דב יפה זצ"ל, הגאון רבי חיים סרנא זצ"ל, הגאון רבי שאול ברזם זצ"ל, הגאון רבי שלמה קוק זצ״ל, והגאונים רבי אהרון חדש ורבי חיים גדליה צימבליסט. גם שמו של אפרים שך, בנו המנוח של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, מופיע על מכתב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר