פרסום ראשון

נחשף: אלו החשדות שעיכבו את הבחירות לרבנות העיר לוד

במשך כשנה טענו כלי התקשורת כי הסיבה לעיכוב הבחירות לרב העיר לוד קשור לחקירת השר אריה דרעי, אך מסמך שהגיע לידי "כיכר השבת" חושף את החשדות שהוגשו במידע החסוי לשופט (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב ביטון (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: שתי מילים, "ברכה והצלחה" - הן אלו שגרמו לפתיחת חקירת המשטרה בחשד לעבירות פליליות ומנהליות בחינה של הגאון רבי משה ביטון, המועמד לתפקיד רב העיר לוד, כך נודע ל"כיכר השבת".

במשך חודשים טענו בכלי התקשורת כי הבחירות לרב העיר לוד נעצרו בשל חקירת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, דרעי הכחיש, כלי התקשורת המשיכו בשלהם וטענו כי המידע המודיעיני החסוי שהוגש לשופט שדחה את קיום הבחירות קשור לחקירת השר.

אך מסמך שהגיע לידי "כיכר השבת" חושף את המידע החסוי שהוגש בפני השופט: חקירת משטרה נגד הגאון רבי שמעון מאיר ביטון, מועמד לתפקיד רב העיר, בחשד לעבירות פליליות בבחינות לקבלת כושר רב עיר.

במכתב שהעביר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, אל היועץ המשפטי לרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג, הוא מבקש לידע את חברי מועצת הרבנות בחשדות נגד הרב ביטון, קודם יתקיימו הבחירות לרב העיר לוד.

בפתח דבריו מדגיש קמיניץ כי חקירת המשטרה טרם הסתיימה: "אמנם החקירה המשטרתית לא הסתיימה עדיין, אולם אנו סבורים כי לצד הבדיקה הפלילית, יש לבחון את הדברים גם במישור המנהלי, זאת מבלי לפגוע בחקירה המשטרתית".

המשנה ליועמ"ש חושף את החשד שעלה בחקירת המשטרה וכותב: "במסגרת החקירה, עלה החשד שהרב ביטון סימן את מחברת הבחינה שלו באמצעות הכיתוב "ברכה והצלחה" בראש הבחינה ויצר קשר עם הבוחן וביקש ממנו לזהות את מחברת הבחינה שלו באמצעות הכיתוב האמור, וזאת כדי שהבוחן יקל בבדיקת הבחינה שלו".

לדברי המשנה: "הרב ביטון הודה, כי רשם על גבי מחברת הבחינה את המילים "ברכה והצלחה" בראש מחברת הבחינה ושיצר קשר עם אחד מהבודקים של הבחינה. לטענת הרב ביטון, הוא אכן ביקש מהבודק שיזהה את הבחינה שלו, אך הוא עשה זאת כדי שאותו בודק ייתן קדימות לבדיקת המבחן שלו ויזרז את בדיקתה, זאת נוכח ההליכים לבחירת רב העיר לוד שהתקרבו ונוכח רצונו להגיש את מועמדותו".

לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, במקביל לחקירה הפלילית, יש לבחון את הנושא גם ברמה המנהלית: ".לטעמנו, די בדברים בהם הודה הרב ביטון בחקירתו כדי להעלות קושי משפטי משמעותי. אין לקבל מצב בו נבחן פונה ישירות לבודק הבחינה. גם אם קיימת דחיפות וצורך בבדיקה מהירה של הבחינה, קיימת אפשרות לפנות באופן פורמלי למחלקת הבחינות ברבנות הראשית ולבקש זירוז של הבדיקה. אופן סימון הבחינה והפנייה ישירות לבודק הבחינה מעלות תהיות של ממש בהיבט טוהר הבחינות, שאנו סבורים כי יש לבחון אף במישור המנהלי".

לדברי המשנה ליועמ"ש: "לעמדתנו, קושי זה מחייב את מועצת הרבנות הראשית לבחון אפשרות של נקיטת הליכים בהתאם להוראת התקנות הנזכרת לעיל, זאת כמובן לאחר מתן הזדמנות לבעל התעודה להשמיע את טענותיו בעניין. במסגרת זו, יש לבחון האם ההתנהגות בה הודה הרב ביטון היא התנהגות ההולמת את מעמדו של רב בישראל".

קמיניץ מדגיש ומבקש ממועצת הרבנות: "נוכח הסמיכות לבחירות לרשויות המקומיות כאמור, יש דחיפות לבצע בדיקות אלה בהקדם, ולא יאוחר מסוף חודש יולי 2018 ,כדי שאם וככל שיימצא כי אין בעיה עם תוקף התעודה כאמור, יוכל הרב ביטון להותיר את מועמדותו וניתן יהיה לקיים את ההליך במועדו".

עו״ד יואב ללום בא כוחו של הרב שמעון מאיר ביטון מסר בתגובה: "הזוי שממידע מודיעיני שצץ לאחרונה, הגענו לתלונה מוזרה של אחד המועמדים בבחירות לרב העיר לוד שכמשגיח בבחינה מסר את הטלפון שלו לרב ביטון. הרב ביטון השיב בחקירה והפריך את כל הטענות, ולכן ההליך הפלילי גווע. תגובת הרב ביטון הוגשה לבית המשפט, הרב ביטון שהינו תלמיד חכם ומורה הוראה ידוע בעיר לוד והסביבה, יתמודד וייבחר בעזרת ה׳ בבחירות שיתקיימו בחודש הקרוב".

עו"ד אשר דל שהגיש עתירה נגד הליך בחירת רב עיר בלוד אמר ל'כיכר השבת': "בעתירה לבג"ץ תקפנו אישית את ראש העיר לוד ואת התנהלותו בהליך הבחירות. לא העלינו טענות אישיות נגד הרב ביטון שהיה המועמד שראש העיר הריץ לתפקיד רב העיר. אך העובדה המתבררת כעת היא שראש העיר שהואשם בעתירה לבג"ץ בהתנהגות בלתי תקינה, הריץ מועמד שמואשם גם הוא בהתנהגות בלתי תקינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר