קרב בלימה

כך מנסה יעקב גוטרמן למנוע את הבחירות במודיעין עילית

ראש העיר של מודיעין עילית, כבר בפעם הרביעית, מנסה להיבחר בפעם החמישית, אך ללא בחירות, כמועמד יחיד. כעת המאבק המרכזי הוא על תפקיד הסגן בשכר שב'דגל' יסרבו לוותר עליו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ארבעה חודשים לבחירות במודיעין עילית, מקומו של ראש העיר יעקב גוטרמן לקדנציה נוספת נראה מובטח בשל הצלחתו לאגד סביבו את כלל חברי המועצה. יחסיו מול בכירי ב'דגל התורה' שידעו קרע ומתיחות בעבר התאחו, הקרב הראשון של ראש העיר הוא ניסיון להיבחר לקדנציה חמישית ללא בחירות.

בתשע"ד (2013) נערכו לראשונה בחירות לעיריית מודיעין עילית וגוטרמן נבחר לקדנציה רביעית, ברוב של 85.5 אחוזים. מולו התמודד אברהם ברגר, נציג מפלגת בני תורה. (הפלג). הסיבה להתמודדות ברגר, היא בשל רצון המפלגה שהייתה אז בהקמה להראות נוכחות ולהכניס נציגות בכל מקום בו יש פוטנציאל.

כעת בדרכו לקדנציה חמישית, נראה כי גוטרמן יקבל את התפקיד על מגש של כסף לאחר שנתמך על ידי גדולי ישראל. ל'כיכר השבת' נודע, כי ראש העיר פועל למנוע בחירות למועצת העיר. המפלגה שעשויה להתמודד, אך עדיין לא החליטה היא מפלגת "בני תורה" של הפלג הירושלמי. כיום מחזיקה המפלגה בשני מנדטים.

אם ההחלטה לקיים בחירות הייתה תלויה רק בסיעות הגדולות בעיר - יהדות התורה וש"ס הרי שלא ייערכו כלל בחירות בעיר. זאת משום שבניגוד לרוב הערים בארץ, במודיעין עילית שורר מצב ייחודי בו אין אופוזיציה מלבד אנשי "הפלג".
ל'כיכר השבת' נודע כי בימים הללו פועל גוטרמן למנוע את הליך הבחירות בעיר שכאמור, עלול לשסע את הציבור החרדי מחדש.

בתחילת הקדנציה יחסיו של גוטרמן מול 'דגל התורה' הארצית היו מורכבים כשבחזית המאבק ניצב ח"כ משה גפני. אלא שבחודשים האחרונים ממריא גוטרמן בפופולאריות אצל קודקודי 'דגל התורה' ובבתי גדולי ישראל. קרבתו לבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי עשויה להוביל אותו בהמשך עתידו הפוליטי להשתלב בצמרת הארצית של התנועה הליטאית.

חבר מועצה בכיר בקואליציה של גוטרמן אומר בשיחה עם 'כיכר השבת: "אנחנו בובות של ראש העירייה, אבל במובן הטוב. ישיבת מועצה נערכת אחת לחודש ומסתיימת תוך דקות ספורות". חבר המועצה מוסיף: "יש שלטון יחיד בעירייה, אך לשבחו של גוטרמן ייאמר כי יחסיו מול כלל הקהילות מעולה". לדברי חבר המועצה, ההתנהלות הכללית של ראש העירייה לא מעיבה על יחסיו האישיים הטובים עם מרבית חברי המועצה, הזוכים לאוזן קשבת לכל בעיותיהם ולצרכי הקהילות.

גוטרמן סולל את דרכו במהירות לקדנציה חמישית, אך מעבר לפינה ממתינה לו סאגת ה"סגן" לסיבוב שני וקרב נוסף. ב'אגודת ישראל' יטענו כי תפקיד "סגן בשכר" מגיע לנציג מטעמם לאחר שנושלו מהתפקיד, לעומת זאת, ב'דגל התורה' המחזיקים ברוב במועצה ובעיר בכלל, לא מתכוונים לוותר במהירות על התפקיד הנכסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר