פרסום ראשון

קרב במודיעין עילית: 'אגודה' דורשת לקחת את הסגן מ'דגל'

דרכו של גוטרמן לקדנציה חמישית במודיעין עילית נראית בטוחה אך לפניו קרב על תפקיד הסגן בשכר • בשיחה עם 'כיכר השבת', מצהיר נחמן בשעיה כי התפקיד שייך ל'אגודה' "בדין ולא בחסד" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי)

פרסום ראשון: בעוד דרכו של ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, לקדנציה חמישית - נראית סלולה ובטוחה, הבעיה האמיתית העומדת לפתחו של ראש העיר הנצחי של העיר היא סוגיית ה"סגן בשכר".

בתחילת הקדנציה האחרונה של גוטרמן, הפך הקרב על הסגן למכוער, עד שהוכרע בבית הדין כי נציג 'דגל' מרדכי גולדברג יקבל את תפקיד הסגן בשכר, למרות רצונו של גוטרמן למנות את איש אמונו מ'אגודת ישראל' - טוביה פריינד, ששימש כיועצו בעבר.

אלא שכעת מצהירים ב'אגודת ישראל' כי לא ייתנו ל'דגל התורה' להחזיק גם בסגנות וגם בראשות העיר. לדבריהם: "נעמוד על כך שאגודת ישראל תקבל את הסגן המגיע לה בדין".

העיר מודיעין עילית אמנם נחשבת כמזוהה ברובה עם 'דגל התורה', אך 'אגודת ישראל' המונה למעלה מ-20% מהתושבים עומדת על כך שהסגנות שייכת לה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מצהיר נחמן בנשעיה, יו"ר 'אגודת ישראל' בעיר כי "נעמוד על כך שנקבל סגן מלא מלא, לא ברוטציה ולא חצי קדנציה! זה מגיע לנו בדין ולא בחסד".

לשאלת 'כיכר השבת' האם לא צפוי קרב בתוך 'אגודת ישראל' מי יחזיק בתפקיד - טוביה פריינד (חסיד קרלין המקורב לסגן השר יעקב ליצמן) או נחמן ניימן (חסיד ברסלב המקורב לסגן השר מאיר פרוש), השיב בנשעיה: "בקדנציה הקודמת היה הסכם עם קרלין, ואנחנו (ברסלב) קיבלנו את התפקיד, כעת התור שלהם".

בנשעיה מבהיר כי "אין כאן שני פלגים, אנחנו יודעים לעבוד ביחד ומצפים לקבל את התפקיד". לדבריו, "היחס בין החסידים לליטאים בכל עיר מחייב לתת את הסגן לאלו שאינם מחזיקים בתפקיד ראש העיר".

"התפקיד מגיע לנו יותר מאשר לש"ס", טוען בנשעיה. "אנחנו ארבעה נציגים בעוד הם שניים, שאף אחד לא יבחוש לנו בעניינים מי יקבל את התפקיד, זה דבר שיוכרע בינינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר