השכנים החדשים

"לא יקום ולא יהיה"? למרות ההבטחות: 'כאן' יעבור להר נוף

ל"כיכר השבת" נודע כי מעבר תאגיד השידור הציבורי "כאן" לשכונת הר נוף בירושלים - צפוי להתבצע בתוך חודשים. הפוליטיקאים החרדים הצהירו בעבר: "לא נאפשר תאגיד חילוני בשכונה חרדית" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
כאן (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

על פי התכנון הראשוני, תאגיד השידור הציבורי "כאן" היה אמור לקום בירושלים. אולם בשל קשיים במציאת מבנה מתאים, הוא החל את פעילותו לפני כשנה וחצי במודיעין ובתל אביב. ל'כיכר השבת' נודע, כי התאגיד שפועל בכל ימות השבוע - כולל שבת, יבצע בתקופה הקרובה את המעבר המתוכנן למבנה שהוקם עבורו בכניסה לשכונה החרדית-ירושלמית הר נוף.

המבנה המיועד לתאגיד השידור נבנה ברחוב כנפי נשרים 35, ובזמן האחרון עובדי בנייה פועלים לסיים את בניית הקומות הפנימיות ותשתיות המבנה. לפי הצפי, מרבית העובדים יעברו לעבוד במקום בחודשים הקרובים, בסמוך לחגי תשרי.

כזכור, כבר לפני כשנתיים פרסם 'כיכר השבת' את ההתנגדות החרדית החריפה להקמת תאגיד השידור הציבורי בכניסה לשכונת הר נוף ובסמוך לגבעת שאול, זאת בשל העובדה כי התאגיד פועל גם בשבתות ובחגים, מה שיביא למקום תנועה ערה שעלולה להפר את מנוחת השבת של השכנים החרדים.

בנוסף, טענו המתנגדים כי רחוב כנפי נשרים עמוס ופקוק בימות החול, והצטרפות התאגיד לאזור תוביל לעלייה דרסטית בפקקים ובעומסי התנועה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי. הצהיר שימנע את מעבר התאגיד לשכונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עם פרוץ המאבק אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, תושב הר נוף בעצמו: "השכנים שלי סיפרו לי על זה שהתאגיד אמור להיכנס למבנה בכניסה לשכונה. אני לא מאמין. אמרתי לתושבים 'לא יקום ולא יהיה', אני לא יאפשר שיהיו בשכונה שלנו חילולי שבת או שינוי אופי השכונה. כשכונה חרדית, לא נוכל לקלוט תאגיד חילוני".

דרעי הוסיף והבטיח לתושבים המודאגים: "אני אנהל על זה מאבק, לא אתן לזה לקרות. שהתאגיד יחפשו להם מקום אחר. שכונת הר נוף לא מתאימה לזה".

לדבריו הצטרפו גם חבריו מסיעת 'יהדות התורה'. סגן השר יעקב ליצמן אמר אז כי "ללא קשר לצורך שלנו לדאוג לדיור לציבור החרדי, ניאבק נגד כל חילול שבת חלילה, בכל מקום שהוא". בנוסף, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר אז ל"כיכר השבת": "לא התערבתי כמעט בנושא התאגיד, אך בוודאי שיש דברים שנתערב, למשל במקרה כזה. אם יעלה החשש לחילולי שבת או לפגיעה בשכונה החרדית הסמוכה, אנו נפעל בעניין ולא נאפשר זאת".

כאמור, למרות הצהרות הפוליטיקאים החרדים, כבר בחודשים הקרובים יחל התאגיד להעביר את עובדיו ממודיעין לירושלים. גורם בתאגיד אישר ל"כיכר השבת" כי הם אכן נערכים בימים אלו למעבר, זאת על פי החוק שהתאגיד צריך לשדר מירושלים.

בתאגיד סרבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר