הרביעי ליולי

"מלכות של חסד": החרדים בארה"ב חוגגים את יום העצמאות

אמריקנים ברחבי העולם מציינים היום את יום העצמאות של ארה"ב, וגם החרדים לוקחים חלק. דגלים נתלו בפתחי ישיבות ובבתי גדולי הדור בארה"ב. "מלכות של חסד" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דגל ארה"ב בפתח בית רבי שמואל קמינצקי (צילום: מתוך טוויטר)

מליוני אמריקאים בכל רחבי העולם חוגגים היום (רביעי) ה-4 ביולי את יום העצמאות האמריקאי, זאת כשמחה וכהוקרה למעצמה הגדולה בתבל.

בניגוד למגמה הרווחת בישראל על רקע היחס המורכב למדינה הציונית, הרי שבארצות הברית רבים מבני הציבור החרדי בהם גם רבנים וראשי ישיבות חוגגים בגאווה, ותולים את דגל הכוכבים והפסים כהודאה על "מלכות של חסד המסייעת ליהודים ולעולם התורה".

בפתח היכל ישיבת "תורה ודעת", נתלה הדגל המפורסם כאשר בציוץ שפורסם נכתב: "אנחנו תולים את הכוכבים והפסים בכל יום העצמאות כמחווה לאלפי תלמידינו שבאו מרחבי העולם, והפכנו את הישיבה ואת ארה"ב לבתיהם במשך 100 השנים האחרונות".

העיתונאי שלמה קוק צייץ הבוקר תמונה בה נראה דגל תלוי בפתח ביתו של הגאון הגדול רבי שמואל קמינצקי, מזקני וחשובי גדולי הדור בארצות הברית, וכתב: ‏"מלכות של חסד". יום העצמאות האמריקאי בפילדלפיה: דגל המדינה מתנוסס בפתח ביתו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל קמנצקי, מהמנהיגים הבולטים ביהדות ארצות-הברית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר