מינוי קריטי

טראמפ הכריז על המועמד לביהמ"ש העליון

הנשיא האמריקני הודיע על ברט קאבנו כמועמד שלו לשמש כשופט בבית המשפט העליון של ארה"ב, מינוי שיסתיים רק בפרישתו. קאבנו נחשב למועמד מתון וניטרלי יחסית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

מינוי לכל החיים: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה (שלישי) על ברט קאבנו כמינוי שלו לבית המשפט העליון במקום אנתוני קנדי המתון שהודיע על פרישתו לפני שבועיים.

קאבנו בן ה-53 הוא בעל ניסיון רב בשדה הפוליטי והמשפטי - ועבד בעבר תחת השופט הפורש קנדי והשופט העליון ניל גורסץ' שנבחר בתקופתו של טראמפ. במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, שימש קאבנו כמזכיר הסגל בבית הלבן לצד אשתו, שהייתה אף היא עובדת הבית הלבן. הוא מכהן בימים אלה כשופט בבית דין לערעורים.

"בעיניי, הבחירה בשופט עליון היא משימה לא פחות חשובה לנשיא מלהכריז על מלחמה או לחתום על הסכם שלום", אמר טראמפ לעשרות הכתבים שהמתינו להכרזה באגף המזרחי של הבית הלבן. הנשיא הודה לשופט הפורש קנדי על שירותו בבית המשפט העליון.

"אני בוחר להמשיך את מורשתו של הנשיא לשעבר רונלד רייגן, ולא לשאול על השקפותיהם האישיות של המועמדים. מה שחשוב באמת זה לא העמדות הפוליטיות של השופט, אלא אם הוא יכול לשים אותן בצד כדי לבצע את מה שהחוקה דורשת ממנו. אני מצאתי את השופט הראוי לכך", אמר הנשיא.

הכרזתו של השופט קאבנו שודרה בשידור חי מהבית הלבן, והשופט החדש הודה להוריו ומשפחתו וזכה לתשואות ארוכות מהקהל. קאבנו בן לאם שהייתה אף היא שופטת סיפר כי הוא נשאל פעמים רבות כיצד זה להיות בן יחיד וכי הוא עונה "תלוי לאיזה הורים... אני הייתי בר מזל", אמר קאבנו.

קאבנו נתפס כבעל אידאולוגיה שמרנית ועל פי ההערכות יעסוק לרוב בענייני ביטחון לאומי ובהגבלים עסקיים. עם זאת, מועמדותו לא התקבלה באור חיובי בקרב חוגים מסוימים במפלגה הרפובליקנית, שקאבנו חלוק בנושאים שונים איתם.

כלי התקשורת האמריקנים דיווחו כי הוא נתפס כבחירה הרכה יותר מבין מועמדיו הנוספים של הנשיא, המזוהים יותר עם שני המחנות הפוליטיים.

טראמפ התלבט עד לימים האחרונים בנוגע לבחירתו, וחזר כמה פעמים על כך שהוא מעוניין לבחור שופט שיכהן במשך 40-45 שנה בתפקיד, כלומר, שופט צעיר יחסית שהשפעתו תהיה ארוכת טווח. קאבנו ככל הנראה לא ישרת כשופט במשך 40 שנה אז יהיה בן 93, אך עדיין נראה כי מדובר במינוי בעל פוטנציאל של עשרות שנים שיכול להשפיע רבות על ארה"ב והתנהלותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר